۶ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۴

حجت الاسلام ولی نژاد:

ربیع الاول بهار ماه ها و فصل جشن و شادمانی است/ گلستان الگوی وحدت

ربیع الاول بهار ماه ها و فصل جشن و شادمانی است/ گلستان الگوی وحدت

گرگان - مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، گفت: ربیع الاول بهار ماه ها و ماه خرسندی و شادابی است.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن یادآوری شهادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم روز این ماه، افزود: در نهم ماه ربیع الاول آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) را پیش رو داریم و در دهم این ماه نیز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه رخ داده است.

وی افزود: پس از دوماه عزاداری که مردم به خوبی از عهده آن بر آمدند وارد ماه ربیع الاول شدند که فصل جشن، سرور و شادمانی است.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه ربیع حضرت محمد (ص) متولد شده، حضرت علی(ع) به امامت رسید و امام صادق (ع) متولد شدند این ماه زمان رحمت و فضیلت و بخشش به شمار می رود.

هفته وحدت برای اعلام انسجام بین شیعه و سنی است

وی با بیان اینکه ۱۲ ربیع الاول به اعتقاد اهل سنت تولد پیامبر گرامی اسلام است، افزود: هفته وحدت به جهت اعلام انسجام بین شیعه و سنی از این روز آغاز می شود.

حجت الاسلام ولی نژاد ضمن یادآوری این نکته که ۱۷ ربیع ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) به اعتقاد تشیع است، افزود: ولادت امام صادق (ع) نیز همزمان با این روز مصادف شده است.

وی با بیان این نکته که ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول هفته وحدت نامگذاری شده، افزود: شیعه و سنی یکی هستند و با هم متحدند و دارای آرمان، اهداف و ماموریت های واحد هستند دشمن به دنبال اختلاف است و ما می دانیم که منافع و سود ما در وحدت و همدلی است و سود دشمن در ایجاد اختلاف است از این رو همه مسلمانان باهم یکدل و واحد هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که گلستان الگوی وحدت مسلمانان است، گفت: امیدواریم تمامی مسلمانان اهل سنت و شیعه به این واقعیت برسند که اگر اختلافی داشته باشیم سود دشمن را تامین کردیم و در صورت داشتن وحدت، سود دین، مکتب و قرآن تامین شده است.

وی در توضیح برنامه های سازمان تبلیغات در این ایام گفت: مسابقات تسنیم قرآن پیش بینی شده که اکنون در حال انجام است؛ برای شهادت امام حسن عسگری (ع) و ولادت امام زمان (عج) مراسمی را در سراسر استان خواهیم داشت.

حجت الاسلام ولی نژاد از برگزاری برنامه های متنوع در هفته وحدت خبر داد و گفت: نشست های مختلف علمای شیعه و سنی، شب شعر و جشنواره و اعزام شخصیت های استان برای همایش وحدت جهان اسلام که در تهران برگزار می شود از جمله برنامه های سازمان تبلیغات استان به شمار می رود.

کد خبر 2449679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha