۶ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

آمریکا دومین رادار موشکی را به ژاپن تحویل داد

آمریکا دومین رادار موشکی را به ژاپن تحویل داد

وزارت دفاع امریکا در راستای افزایش توان نظامی کشورهای شرق آسیا در برابر چین و کره شمالی از تحویل دومین سامانه رادار موشکی خود به ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمریکا سالهاست که با بهانه قراردادن توان موشکی کره شمالی و در اصل برای مقابله با قدرت نظامی چین، در حال افزایش توان نظامی کشورهای شرق اسیاست و در همین راستا واشنگتن روز گذشته دومین رادار موشکی خود را به ژاپن تحویل داد. 

خبرگزاری فرانسه در این رابطه می نویسد: دومین رادار سپر موشکی آمریکا که برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک ساخته شده به ژاپن تحویل داده شد. 

پنتاگون با انتشار این خبر اعلام کرد که این رادار قابل حمل بوده و برای افزایش توان نظامی ژاپن در برابر قدرت موشکی کره شمالی به توکیو تحویل داده شده است. 

در همین رابطه چندی پیش اعلام شد که توکیو و واشنگتن در حال بررسی احتمالاتی هستند که با دستیابی ژاپن به تسلیحات تهاجمی به این کشور اجازه خواهد داد تا قدرت خود را به فراتر از مرزهایش منتقل کند.

سه تن از مقامات ژاپنی که در جریان روند مذاکرات قرار دارند، اعلام کردند که با توجه به افزایش رقابت‌ با چین، تمرکز توکیو این خواهد بود که توان پایگاه‌های موشکی کره شمالی را بکاهد.

به گفته این مقامات مذاکرات غیررسمی و محرمانه‌ ای با مقامات واشنگتن برگزار شده که محور آن افزایش قابلیت‌ های کشوری است که از زمان شکستش در جنگ جهانی دوم حتی یک موشک هم شلیک نکرده است.

این مذاکرات که ژاپن آن را "قدرت حمله" می‌خواند، مذاکرات مقدماتی است و در این مرحله شامل جنگ افزارهای خاص نیست. به گفته کارشناسان دفاعی، داشتن قابلیت تهاجمی نیازمند این است که تغییری در دکترین نظامی دفاعی ژاپن صورت بگیرد و همین اقدام می‌تواند درها را به سمت ورود سیستم‌های دفاع موشکی و سایر جنگ افزارها به ارزش میلیاردها دلار باز کند.

کد خبر 2449961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha