یکی از فرماندهان الشباب تسلیم نیروهای امنیتی شد

یکی از فرماندهان الشباب تسلیم نیروهای امنیتی شد

یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی الشباب سومالی خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات سومالی اعلام کرده اند که "زکریا اسماعیل احمد حرسی" یکی از رهبران ارشد گروه الشباب در سومالی خود را تسلیم نیروهای دولتی و نظامیان اتحادیه آفریقا کرده و اکنون در بازداشت به سر می برد.

مقامات رسمی می گویند زکریا اسماعیل احمد حرسی، که به عنوان رئیس اطلاعاتی گروه از او یاد می‌ شود، در نزدیکی مرز سومالی با کنیا و اتیوپی بازداشت شده است.

ایالات متحده آمریکا تحت برنامه‌ ای با عنوان جایزه برای عدالت برای دریافت اطلاعاتی که می‌ تواند جلوی اجرایی شدن نقشه تروریستی را بگیرد، جوایز نقدی تعیین کرده که از جمله سه میلیون دلار آن به زکریا اسماعیل احمد حرسی اختصاص دارد.

وی یکی از هفت مقام ارشد الشباب است که وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۲ مجموعا ۳۳ میلیون دلار را برای دریافت اطلاعاتی که به دستگیری آنها بیانجامد، تعیین کرد.

گروه الشباب که به القاعده وابسته است، مسئول حملات مختلفی شناخته می‌شود که جان غیرنظامیان بسیاری را گرفته است.

از جمله این حملات می توان به حمله آذرماه سال جاری اشاره کرد. در ۱۱ آذر ماه الشباب مسئولیت حمله به یک معدن در شمال کنیا در نزدیکی مرز سومالی و کشتن دستکم ۳۶ تن از کارگران را برعهده گرفت.

آنها در روز کریسمس سال جاری نیز به پایگاه سربازان اتحادیه آفریقا حمله کردند که به کشته شدن ۱۴ نفر از جمله هشت مهاجم انجامید.

کد خبر 2450540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha