۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱

قربانی:

مبارزه با مواد مخدر شیشه نیازمند همت اجتماعی است

مبارزه با مواد مخدر شیشه نیازمند همت اجتماعی است

بجنورد- دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی بر مبارزه با مواد مخدر شیشه به صورت اجتماعی تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قربانی صبح یکشنبه با تأکید بر مبارزه اجتماعی با مواد مخدر شیشه در کشور، اظهار کرد: متأسفانه بحث اعتیاد مواد مخدر تا حدی دامن گیر جامعه شده كه ضایعات آن از جنگ بین المللی هم كمتر نیست.

وی با اشاره به اینكه جنگ نرم یكی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری است، اعتیاد را یکی از نتایج و متعلقات جنگ نرم دانست و گفت: شیوع اعتیاد هر روز در جامعه افزایش می یابد و تمام اقشار را درگیر می كند و لازم است در این زمینه اقدامات کاربردی با قوت بیشتری انجام شود.

این مسئول اعتیاد را زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله سقوط ارزش ها، باورها و هنجارهای اجتماعی دانست و افزود: خانواده های از هم پاشیده و طلاق نیز محصول اعتیاد است.

به گفته وی متأسفانه این معضل در سال های اخیر بیشتر دامن گیر زنان در جامعه شده چرا كه با نابودی زنان به عنوان مادر، كانون خانواده سست و از هم پاشیده می شود.

قربانی با تاكید بر این كه اعتیاد یك بحث اجتماعی است و برای مبارزه با آن نیاز به همت اجتماعی است، تصریح كرد: همه دستگاه ها و متولیان امر و به خصوص اصحاب رسانه در جامعه در زینه مبارزه با اعتیاد، علاوه بر وظیفه ذاتی، وظیفه دینی و شرعی نیز دارند از این جهت باید بحث مبارزه با مواد مخدر به خصوص شیشه به صورت كلان دنبال شود.

وی گفت: رسانه ها با ارائه راهكارهای رسانه ای چگونگی مقابله با این نوع ماده مخدر و اعلام خطرات آن به آحاد جامعه می توانند در جلوگیری از شیوع و گسترش شیشه موثر باشند.

به گفته این مسئول بحث شیشه یك نوع بیماری است كه در جامعه بشری امروز وجود دارد و باید هشدارهای لازم در زمینه آن به جامعه داده شود.

قربانی با بیان که خراسان شمالی از جمله استان هایی محسوب می شود که در آن میزان مصرف مواد مخدر سنتی بیشتر از صنعتی و شیمیایی است، عنوان كرد: ابا این وجود رویكرد جامعه به سمت مواد صنعتی است و این موضوع هشدار و زنگ خطری برای همه محسوب می شود به همین دلیل می بایست در این رستا پیشگیری در الویت قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در پایان تصریح کرد: لازم است دستگاه های اجرایی و رسانه ها از تمام امكانات خود برای آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص شیشه و خطرات آن استفاده كنند.

کد خبر 2450618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha