۱۰ دی ۱۳۹۳، ۹:۳۵

حمید محمدی:

سند جامع حفظ قرآن کریم مراحل نهایی تدوین را طی می‌کند

سند جامع حفظ قرآن کریم مراحل نهایی تدوین را طی می‌کند

حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نشست خبری روز سه شنبه به آخرین وضعیت اعتبارات اجرایی منشور و اخبار تحولات کلان امور قرآنی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حول آخرین وضعیت اعتبارات اجرایی منشور و اخبار تحولات کلان امور قرآنی صبح سه‌شنبه ۹ دی ماه در دبیرخانه شورا و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که گزارش این نشست در ادامه آمده است.

آخرین جلسه بررسی بودجه ۹۳ در کمیته تخصیص و نظارت بر بودجه های قرآنی

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به برگزاری جلسه مورخ سه شنبه ۹ دی ماه کمیته تخصیص و نظارت بر بودجه های قرآنی کشور جهت بررسی بودجه سال ۹۳ گفت: مصوبات این کمیته روز شنبه ۱۳ دی ماه به صحن شورا توسعه فرهنگ قرآنی برده می شود و از هفته آینده بودجه ۹۳ که برنامه هایش به تازگی به کمیسیونها آمده و نهایی شده است در اختیار نهادها و دستگاه ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین اظهار نمود: اعتبارات قبلی که در اختیار شورا بوده است تقریباً پرداخت شده و ظرف یک ماه اخیر بسیار از دستگاه ها اعتبارات را دریافت نموده اند.

وی گفت: اعتبارات ۹۳ نیز با حمایت دولت در اختیار قرار گرفته که می تواند مسیر خوبی را پیش روی دستگاه های قرآنی کشور در ۳ ماهه پایانی سال ۹۳ و ابتدای سال ۹۴ قرار دهد.

حجت الاسلام حمید محمدی با علمی و طولانی خواندن مسیر بودجه ۹۳ اظهارداشت: بالغ بر ۳۰۰۰ برنامه قرآنی از طرف دستگاه ها و نهادهای قرآنی کشور به کمیسیون های سه گانه ارسال شد و بعد از گفتگو های طولانی ذیل سیاست های ۱۰ گانه منشور بعد از تصویب در صحن شورای توسعه فرهنگ قرآنی نهایی خواهد شد.

پیشنهاد طرح تشکیل شورای فعالیتهای قرآنی کارگری

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اعلام پیشنهاد طرح تشکیل شورای فعالیت‌های قرآنی کارگری گفت: این طرح اخیرا توسط دارالقرآن خانه کارگر با هدف توسعه آموزش عمومی و توسعه فعالیت‌های تبلیغی‌ترویجی قرآنی و محوریت‌بخشی به فعالیت‌‌های قرآنی در محیط ‌های کارگری مطرح شده و برای تحقق این تشکیل شورایی با عضویب مسئولان نظام و متخصصان فعالیت‌های قرآنی را در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر خانه کارگر با همکاری فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی جلساتی برای راه‌اندازی این شورا برگزار و اقداماتی تمهید کرده‌ و پیشنهاد خود را جهت تصویب به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کرده اند.

برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان جهان

حجت الاسلام حمید محمدی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مسابقات گفت: یکی از کارهای برجسته جهاد دانشگاهی، تأسیس مرکز فعالیتهای قرآنی دانشجویان کشور است که توانسته است با فعالیتهای موفق گامهای خوبی بردارد که برگزاری این مسابقات یکی از آنها می باشد.

برگزاری جلسات تشکیل انجمن خادمان قرآن کریم در هفته آینده

قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضمن اعلام برگزاری جلسات تشکیل انجمن خادمان قرآن کریم در هفته آینده گفت: این انجمن ذیل مجمع جهانی خادمان قرآن کریم می باشد و طرح آن در مجمع مشورتی مورد گفتگو قرار گرفته و به زودی جهت نهایی شدن به صحن شورا خواهد رفت.

وی همچنین در تشریح این موضوع اظهارداشت: ذیل مجمع جهانی خادمان قرآن کریم انجمن های تخصصی را خواهیم داشت که می توانند مسیر سازمان یافتگی فعالیت های قرآنی رادر حوزه تخصص خود پیگیری نمایند و در گام بعدی با همکاری دستگاه های فعال قرآنی به سمت تشکیل مجمع جهانی خادمان قران کریم خواهیم رفت که در آن مجمع تلاش می شود حضور موثر همه فعالان و خادمان قرآن کریم از سراسر جهان را داشته باشیم.

 مراحل نهایی تدوین سند جامع حفظ قرآن کریم

رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با مهم و ممتاز خواندن این سند، یادآور شد: این سند اولین سند قرآنی با مفهوم خاص و علمی بعد از منشور است که در آن هدف گذاری کیفی و کمی صورت گرفته تا بتوانیم در دو افق ۱۴۰۴ و ۱۴۱۴ به تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن دست یابیم. وی اشاره کرد: بزودی جهت تشریح و اطلاع رسانی جزئیات سند برنامه هایی خواهیم داشت.

تدوین دانشواره علوم انسانی قرآن‌بنیان «الهدی»

رئیس دبیر خانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تبیین سه رویکرد هماهنگ سازی، فرهنگ سازی و نظام سازی در منشور توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: تدوین دانشواره علوم انسانی قرآن‌بنیان «الهدی» با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) فاز نخست خود را به پایان برده است و در آستانه ورود به فاز دوم این طرح هستیم. در این طرح نظامات قرآن کریم در حال استخراج است که امیدواریم دانشگاه امام صادق (ع) این کار را با همکاری حوزه‌های علمیه به نحو احسن انجام دهد.

وی تصریح کرد: از آخرین اقدامات علمی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی امضای این تفاهم  نامه با شورا بود که در صورت به ثمر رسیدن آن گامی مهم در جهت یکی از رویکردهای منشور که نظام‌سازی قرآنی است برداشته خواهد شد.

کد خبر 2452980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha