۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۱۵

مقیمی اعلام کرد:

فرصت ۶ماهه به کارگاه‌های آلاینده/بوروکراسی اداری عامل آلودگی هوای اراک

فرصت ۶ماهه به کارگاه‌های آلاینده/بوروکراسی اداری عامل آلودگی هوای اراک

اراک- استاندار استان مرکزی گفت: کارگاه هایی که پس از بازرسی سازمان حفاظت از محیط زیست آلاینده تشخیص داده شوند، برای تغییر تکنولوژی و تبدیل به کارگاه پاک شش ماه فرصت دارند.

محمد حسین مقیمی صبح پنجشنبه در شانزدهمین کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک گفت: هم اکنون ۳۱۳ کارگاه در رسته های نامبرده در حال فعالیت هستند که ۲۸۴ واحد دارای مجوز و بقیه بدون مجوز مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: این کارگاه ها در سه نقطه اصلی جاده فراهان، خروجی تهران و سردشت مستقر شده اند و تعدادی هم به صورت پراکنده در سایر نقاط شهر قرار گرفته اند.

مقیمی با تاکید بر وجود عزم جدی برای تبدیل کردن این کارگاه های به کارگاه پاک، اضافه کرد: تاکنون ۱۰۳ واحد مورد بازرسی قرار گرفته وتعدادی از این واحدها تعطیل با پلمپ شده اند.

وی بیان کرد: به کارگاه های آلاینده شش ماه فرصت داده شده تا با تغییر تکنولوژی به جمع صنوف پاک بپیوندند و اگر این کار را نکنند با حکم قضایی تعطیل خواهند شد.

مقیمی گفت: از آنجا که هدف کاگروه کاهش آلودگی هوای اراک تعطیلی و از بین بردن فرصت های شغلی موجود نیست؛ این فرصت شش ماه در اختیار صاحبان این صنوف قرار گرفته است.

بهسازی دیگ های آلومینیوم و انتقال کارخانه آندسازی به خیرآباد قدمی مثبت در جهت کاهش حجم آلایندگی کارخانه آلومینیوم است.

محمد حسین مقیمی در مورد آلایندگی کارخانه ایرالکو گفت: بهسازی دیگ های آلومینیوم و انتقال کارخانه آندسازی به خیرآباد قدمی مثبت در جهت کاهش حجم آلایندگی این کارخانه به حساب می آید.

وی اظهار کرد: مدیریت این کارخانه با تغییر تکنولوژی های فرسوده و انتقال کارگاه های آلاینده می تواند بسیاری از مشکلات آلودگی شهر اراک را حل کند و برای این منظور باید از حواشی دوری کرد.

مقیمی ادامه داد: زمین، آب و برق برای احداث کارخانه آند در قطب صنعتی خیرآباد تامین شده؛ اما مشکلات و بوروکراسی اداری موجب کندی پیشرفت کار شده است.

وی بیان کرد: اراده مسئولین بر پاک کردن آلومینیوم سازی می باشد و این کار را به نتیجه خواهد رساند، اما برای دستیابی سریع به این هدف به همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی مربوط نیاز است.

کد خبر 2453974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha