۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵

رحمانی:

هنر تاثیر فراوانی در توانبخشی معلولان دارد

هنر تاثیر فراوانی در توانبخشی معلولان دارد

گرگان - مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: هنر تاثیر فراوانی در توانبخشی معلولان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه رحمانی، ظهر پنجشنبه، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه ای کاسپین، گفت: به حرمت کار و توانایی معلولان دور هم جمع شدیم تا برای آثار نمایشی و هنرمندانی آن ها جشن بگیریم.

وی افزود: هنر تاثیر بسیاری در بهبود وضعیت جامعه دارد و بروز عواطف درونی است، می توان با هنر بخصوص نمایش و تئاتر انسان سازی کرد و تاثیر زیادی هم در توانبخشی افراد دارد.

وی بیان کرد: هدف اصلی از این برنامه برابری فرصت ها برای توان بخشان است، تلاش کردیم تا در کنار رقابتی سالم، حس همکاری را در بین این افراد ایجاد کنیم.

رحمانی با بیان این که هنر درمانی می تواند به بهبود جایگاه معلولان در جامعه کمک کند، به آثار ارائه شده در این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: در این برنامه ۵۷ اثر در تیر ماه ارسال شد و ۲۶ اثر آن در مهر ماه انتخاب شد که شامل ۶ اثر خیابانی و ۲۰ اثر صحنه ای است.

وی تعداد آثار ارسال شده توسط استان گلستان را ۸ اثر اعلام کرد و افزود: مازندران ۷ اثر، گیلان ۶ اثر و استان های خراسان شمالی و سمنان هم ۵ اثر در جشنواره ارائه کردند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره سعی کردیم استعدادهای جوانان خود را نشان دهیم و امیدواریم به جایی برسیم که با تلاش های خود شاهد شکوفایی باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: هنر درمانی یکی از عرصه های کاری مهم ما است و تلاش می کنیم به کمک هنر فرصت برابر برای حضور معلولان در تمام عرصه ها ایجاد کنیم.

کد خبر 2454038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha