۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵

شهرداری در جهت حفظ جان مردم و اجرای قانون اقدام کرد

شهرداری در جهت حفظ جان مردم و اجرای قانون اقدام کرد

رییس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران با اشاره به تخریب طبقه 7 پاساژ علاء الدین گفت: شهرداری با تخریب در جهت حفظ جان مردم و اجرای قانون اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور ماموران شهرداری تهران طبقه 7 پاساژ علاء الدین که بدون مجوز قانونی احداث شده بود، تخریب و طبقه منفی3 پلمپ شد.

 بنابر توافقی که سال 85 بین شهرداری وقت و مالک پاساژ علاءالدین صورت گرفته بوده باید در صورت ایجاد فضای پارکینگ در قبال ایجاد پارکینگ در طبقه منفی 3 در خارج از محدوده پاساژ علاءالدین، شهرداری به مالک مجوز بهره برداری تجاری از طبقه منفی 3 می داد.

از آنجا که مالک به توافق عمل نکرده و طبقه منفی 3 را به صورت غیر قانونی تجاری کرده و طبقه7 را هم بدون مجوز احداث و تجاری نموده است و درواقع توافق ملغی شده و مالک علاوه بر آن هم اقدام غیرقانونی دیگری هم انجام داده است، بنابر رای کمیسیون ماده100 و نیز نظر شورای شهر تهران، شهرداری پایتخت موظف شده تا طبقه7 تخریب و طبقه منفی 3 به پارکینگ تبدیل شود. از این رو در نخستین ساعات بامداد جمعه کار تخریب آغاز شد. البته چند روز پیش طبقه منفی 3 این پاساژ تخلیه شده بود و قرار است این طبقه پارکینگ شود.

محمدی معاون شهرسازی منطقه 11 در حاشیه این اتفاق با بیان اینکه این پرونده نیز همانند سایر پرونده های شهرداری است، گفت: تفاوت پرونده علاء الدین این است که این پاساژ پرتردد و مهم است البته ایمنی و استحکام لازم را ندارد.

وی ادامه داد: با تدابیر نظام مهندسی ، تقویت سازه در آن در حال انجام است. همچنین ضوابط و تاییدهای آتش نشانی تاکنون در این پاساژ اخذ نشده که در حال پیگیری هستیم. علاوه بر این تخلفات ساختمانی هم دارد که وظیفه ذاتی شهرداری ایجاب می کرد پرونده را به ماده 100 بفرستند.

محمدی افزود: این پرونده با شماره 355918 در تاریخ 17/6/93 حکم ماده 100 مبنی بر قلع مستحدثات زاید در طبقه 7 و رفع خلاف از تغییر کاربری پارکینگ منفی 3 و اعاده کاربری زیر زمین از تجاری برای آن صادر شد که اکنون شهردای به دنبال اجرای رای است.

معاون شهرسازی منطقه 11 گفت: بند 14 ماده 55 مقررات ملی ساختمان در مورد طبقه 7 علاء الدین رعایت نشده است و بنا برقانون، کمیسیون ماده 100 باید نظر می داد. در ابتدا نیز این کمیسیون این پرونده را به منطقه بازگرداند اما بعد با استماع دفاعیات منطقه کارشناسان ماده 100 رای به قلع دادند.

 رییس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: پاساژ علاء الدین به دلیل تخلفات صورت گرفته پایان کار ندارد و گرچه طبقه 7 شش ماه پیش از صدور رای ماده 100 احداث شده اما درباره منفی 3 مالک از همان روزهای نخست ساخت پاساژ در 18 سال پیش قول تامین پارکینگ در پلاک دیگری را داده بود که این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: مهمترین عاملی که شهرداری تهران را مجبور به ورود به مجتمع و اقدام به تخریب طبقات هفتم و منفی سه در پاساژ علاءالدین کرده عدم رفع خطر از این مجتمع به رغم تمام تذکرات بوده است.

شهرام گیل آبادی با اشاره به اینکه طبق گزارش سازمان آتش نشانی باید مسایل ایمنی و استانداردها در این مجتمع رعایت می شد، افزود: ایمنی در پله برقی ها و رفع خطر در استحکام سازه های این مجتمع مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: در هر ساعت بالغ بر شش هزار نفر در این ساختمان تردد می کنند. ضمن اینکه بیش از دو هزار نفر شاغل در این مجتمع حضور دارند. از این رو شهرداری برای حفظ ایمنی مردم و رفع تخلف و پیشگیری از حوادث احتمالی و برخورد با توافقات غیرقانونی مصمم به اجرای حکم ماده 100 است.

گیل آبادی با پرداختن به رای کمیسیون ماده 100 تاکید کرد: همه تخلفات این مجتمع محرز ‍ شده و برای همه این تخلفات رای صادر شده است.

مشاور شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در هر شرایطی با هرگونه تخلفی برخورد می کند، گفت: براساس حکم صادره طبقاتی که در آنها تخلف صورت گرفته است باید تخریب شوند. زیرا اگر با این شرایط مجتمع علاالدین به کار خود ادامه دهد٬ شاهد حوادث ناگوار و جبران ناپذیری در این مکان تجاری خواهیم بود.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم پیش تر گفته بود که باید هر چه سریعتر این کار انجام شود. چرا که این ساختمان ایمنی لازم را ندارد.

وی بیان کرد: برای تخریب این طبقه رای کمیسیون ماده 100 صادر شده است و به شهردار تهران برای انجام این کار مهلت یک ماهه داده بودیم.

کد خبر 2454281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha