۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

حجت الاسلام يعقوبی:

دوری از وحدت ريشه تمام مصائب كشورهای اسلامی است

دوری از وحدت ريشه تمام مصائب كشورهای اسلامی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با بيان اين كه مهم ترين دشمن وحدت امت هاي اسلامی مستكبران عالم هستند، اظهار كرد: از طرف ديگر ريشه تمام مصائب كشورها و امت های اسلامی نيز دوری از وحدت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسيدن ميلاد پيامبر خاتم(ص) و هفته وحدت، افزود: يكي از مهم ترين برنامه هاي انقلاب و نظام اسلامي ايران اعلام و اجراي پيام وحدت اسلامي به تمام دنيا است.

وي با بيان اين كه متأسفانه دو عامل خارجي و داخلي در رسيدن به وحدت و انسجام اسلامي مانع تراشي مي كند، اضافه كرد: در بخش داخلي تعصب هاي بي جهت بعضي از شيعيان و اهل سنت مانع از حصول به وحدت اسلامي مي شود.

حجت الاسلام يعقوبي افزود: تعصب و پافشاري براي روي عقايد و باورهايي كه نفي و طرد ديگر عقايد را در پي دارد غيرضروري و نادرست است چرا كه اعتقاد به يك باور منعي ندارد اما مطرح كردن اين باور به گونه اي كه سبب نفي و طرح ديگران شود نادرست است.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي عوامل خارجي را نيز يكي از دلايل عدم دست يابي امت هاي اسلامي به وحدت برشمرد و گفت: شكي نيست كه يكي از دشمنان اصلي وحدت در بين امت هاي اسلامي مستكبران عالم هستند چرا كه آنها نمي خواهند انرژي جهان اسلام متمركز شود.

به گفته وي اگر انرژي و توان امت هاي اسلامي متمركز شود ديگر مستكبران نمي توانند اين ميزان جنايت، زورگويي و غارت گري را در دنيا انجام دهند.

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اين كه ريشه تمام مصائب كشورها و امت هاي اسلامي دوري از وحدت است، تصريح كرد: اين كه قيمت نفت با اراده دشمنان اسلام يك روز بالا و يك روز پايين مي آيد و كشورهاي اسلامي صادركننده نفت اقدام خاصي در برابر آن انجام نمي دهند به اين دليل است كه برخي از كشورهاي اسلامي مزدور بيگانگان هستند.

وي عنوان كرد: اينكه امروز دشمنان به كشورهاي سوريه، عراق، فلسطين و... حمله مي كنند به دليل قدرت زياد دشمنان نيست بلكه مسلمانان به دليل عدم تمركز قدرت ضعيف شده اند و اگر قدرت جهان اسلام متمركز شود مستكبران جرات نخواهند كرد اين گونه در سرزمين هاي اسلامي جولان دهند.

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه با قدرداني از حضور باشكوه مردم استان و ايران اسلامي در مراسم گراميداشت يوم الله ۹ دي، اظهار كرد: مراسم ۹ دي حكومتي نيست بلكه در سال ۸۸ مردم آن را به وجود آوردند و در سال هاي بعد نيز از سوي همان مردم پاس داشته مي شود.

رييس شورايي فرهنگ عمومي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هفدهم دي ماه، سالروز اجراي دستور كشف حجاب از سوي رضاخان، افزود: رضاخان با فرمانبرداري از دشمنان اسلام اجراي سه برنامه تعطيلي روضه و عزاداري سيدالشهدا(ع)، متحدالشكل كردن پوشش مردم و كشف حجاب را در ايران آغاز كرد.

وي اضافه كرد: رضاخان هدف از اجراي كشف حجاب در كشور را خدمت به زنان و فعال كردن نيم ديگر جامعه عنوان مي كرد در حالي كه اين موضوع هم خيانت به زنان بود و هم به مردان.

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اين كه وقتي حجاب و عفاف نباشد نه زنان و نه مردان امنيت دارند، گفت: فسادي كه از اين ناحيه ايران را فرا گرفت هنوز هم دامن گير كشور بوده و نتوانسته ايم آن را ريشه كن كنيم.

 

کد خبر 2454377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha