۱۳ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۵

گزارش خبری مهر:

رفع موانع بزرگترین پیست اسکی کشور در ارومیه/ورزش زمستانی جان می گیرد

رفع موانع بزرگترین پیست اسکی کشور در ارومیه/ورزش زمستانی جان می گیرد

ارومیه – پیست اسکی خوشاکوی ارومیه بزرگترین و زیباترین پیست اسکی کشور که یکی از کانون های مهم ورزش زمستانی در منطقه به شمار می رود امروز با گذر از موانع پیش روی آماده فعالیت در سطح بین المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، این پیست با توجه به قرار گرفتن در یک منطقه توریستی و نیز هم مرزی استان با سه الی چهار کشور خارجی ظرفیت و قابلیت جذب گردشگر و نیز میزبانی مسابقات کشوری و حتی بین المللی را دارد که متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل روی کار آمدن افرادی غیر ورزشی در هیئت و بی توجهی مسئولان مورد غفلت واقع شده است.

در حالی پیست اسکی خوشاکوی ارومیه عنوان وسیعترین و برفگیرترین پیست اسکی خاورمیانه را به یدک می کشد که از حداقل امکانات رفاهی و گردشگری از جمله جاده دسترسی و زیرساخت های خدماتی و رفاهی محروم بود امروز به گفته دبیر هیئت اسکی ورزش استان این مشکلات با حماین اداره کل ورزش وجوانان استان برداشته شد و این پیست آماده فعالیت در سطح بین المللی است.

پیست اسکی خوشاکوی ارومیه فارغ از خصوصیت بالای منطقه در جذب گردشگر وتوانایی میزبانی مسابقات منطقه ای و کشوری اسکی به دلیل شرایط اب وهوایی منطقه قابلیت تبدیل شدن به پیست اسکی روی چمن را نیز دارد که این ظرفیت نیز تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

پیست اسکی در ارتفاعات تهران

پیست اسکی خوشاکو با تمامی امکانات آماده ارائه خدمات به آحاد جامعه است

دبیر هیئت اسکی آذربایجان غربی در خصوص ویژگی ها و آخرین وضعیت این پیست اسکی به خبرنگار مهر گفت: از شهریور ماه سالجاری با روی کار آمدن اعضای جدید هیئت ورزشی اسکی بسیاری از موانع و مشکلات پیش پای این پیست رفع شده است.

بهروز امیری ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی جذب گردشگر، تجهیز پیست به امکانات آموزشی و نیز استفاده از دستگاه های مورد نیاز و مناسب اسکی سواری، استفاده از مربیان برای آموزش استعدادهای اسکی در استان برای اعزام به مسابقات کشوری و... را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته تیوپ سواری یکی از فعالیت های خطرناک در این پیست به شمار می رفت عنوان کرد: برای رفع این مشکل پیست مجاز با امکانات مجاز برای تیوپ سواری ایجاد شده است به دلیل اینکه این منطقه یکی از کانون های تفریحی خانواده های ارومیه و حتی استان به شمار می رود.

امیری با اشاره به ایجاد و تجهیز چهار دستگاه بالابر اسکی در این پیست گفت: یکی از بالابرها برای آموزش افراد مبتدی و تازه کار ایجاد شده است که علاقمندان به رشته اسکی می توانند از این قسمت استفاده کنند.

دبیر هیئت اسکی آذربایجان غربی ظرفیت پذیرش این پیست برای اسکی را 800 تا هزار نفر عنوان کرد و اظهارداشت: پیست اسکی خوشاکو از ظرفیت های منحصر به فردی برخوردار است که می توان از این پتانسیل ضمن جذب گردشگر برای برگزاری مسابقات کشوری و حتی بین المللی نیز استفاده کرد.

پیست اسکی در ارتفاعات تهران

خوشاکوی ارومیه قابلیت تبدیل شدن به اسکی روی چمن را دارد

امیری به پتانسیل بالای پیست اسکی خوشاکوی ارومیه گفت: در فصل تابستان نیز به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی منطقه، پیست اسکی خوشاکو قابلیت تبدیل شدن به پیست اسکی روی چمن را دارد و می توان با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در این خصوص اقدامات اساسی انجام داد.

وی ادامه داد: در این راستا با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است در صورت تامین اعتبار مورد نیاز اردیبهشت ماه سالجاری زمانی که وضعیت منطقه مساعد بود اقدامات برای اسکی روی چمن در این پیست آغاز و اجرایی شود.

امیری اعتبار مورد نیاز برای ایجاد اسکی روی چمن در خوشاکو را 30 الی 40 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: رایزنی ها برای جذب این اعتبار انجام شده که امیدواریم مسئولان استانی به خصوص اداره کل ورزش و جوانان استان در جذب این اعتبار هیئت را همراهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به استعدادیابی ورزشکاران اسکی برای اعزام به مسابقات کشوری گفت: در این راستا تاکنون 40 نفر ورزشکار در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شناسایی و آموزش های لازم به آنها ارائه می شود که از این تعداد در هر رده چهار نفر شناسایی و مسابقات کشوری اعزام می شوند.

دبیر هیئت اسکی آذربایجان غربی یاد آور شد: در حال حاضر تمامی امکانات آماده شده و منتظر بارشهای مناسب برف در این منطقه هستیم تا با بارش برف استارت فعالیت های این پیست زده شود.

کد خبر 2454556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha