۱۶ دی ۱۳۹۳، ۸:۴۲

در گفتگو با مهر مطرح شد:

بچه‌ها برای آمدن بزابزا به خانه‌شان آماده باشند/ خبری از نصیحت نیست

بچه‌ها برای آمدن بزابزا به خانه‌شان آماده باشند/ خبری از نصیحت نیست

کارگردان انیمیشن «دهکده بزابزا» عوامل جذابیت‌بخش به یک مجموعه انیمیشن را نام برد و تأکید کرد نباید از وجه سرگرم‌کنندگی آثار پویانمایی غفلت کرد و فقط به فکر نصیحت کردن مخاطب بود.

محمدرضا خانزاد مجری طرح و کارگردان «دهکده بزابزا» درباره این مجموعه انیمیشن تولید مرکز پویانمایی صبا به خبرنگار مهر گفت:‌ مجموعه داستان‌های «دهکده بزابزا» نوشته گروهی از نویسندگان با سابقه داستان‌های کودک از جمله خانم‌ها طاهره ایبد، سرور کتبی، زهره پریرخ، لاله جعفری، فروزنده خداجو و منیژه پدرامی است که با تشکیل یک کارگروه داستان‌نویسی اقدام به تالیف این مجموعه کردند. این داستان‌ها در نهایت توسط سیدمهدی ابوهاشم به فیلمنامه تبدیل شد.

انیمیشن دهکده بزابزا

وی افزود: در شخصیت پردازی‌ها مبنای کار ما ایجاد کاراکترهایی با یک شاخصه رفتاری غالب بوده است. به طور مثال چاقاله، بزغاله‌ای پرخور و یا مشمش کاراکتری لاقید است. البته در کارهای مربوط به خردسالان و کودکان تاکید بر وجه غالب شخصیت لازم است و باید از ایجاد کاراکتر با شخصیت درونی عمیق و چند لایه دوری کرد.

انیمیشن دهکده بزابزا

این انیماتور درباره مراحل تولید این مجموعه توضیح داد: در مرحله نخست طراحی شخصیت‌ها و فضا و گرافیک کار، با توجه به شخصیت کاراکترها و متن فیلمنامه اجرا و سپس دکوپاژ و فیلمنامه مصور کار تهیه شد. در مرحله بعد کاراکتر‌ها در نرم افزار max اسکلت گذاری و ریگ شده و از سوی دیگر بک گراند‌های کار تبدیل به سن شد. سپس مرحله انیمه و در پایان با انجام کامپوزیت و گرفتن رندر، خروجی از نرم افزار گرفته شد. در مراحل بعد پروژه تدوین، دوبله و صداگذاری شد.

انیمیشن دهکده بزابزا

خانزاد در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای جذاب کردن قصه و فضای انیمیشن داشته‌اند و آیا سعی کرده‌اند از نصیحت مستقیم دوری کنند، تصریح کرد: برای جذاب بودن یک مجموعه انیمیشن به نظر بنده، کاراکترها در اولویت هستند. ایجاد کاراکترهایی دوست داشتنی با اخلاق و رفتاری اغراق شده، ریتم و ضرباهنگ تند، ایجاد شوخی‌های کلامی‌ شیرین و داستان سرراست و بدون پیچیدگی می‌تواند باعث جذاب شدن یک مجموعه انیمیشن برای مخاطبان کودک شود.

انیمیشن دهکده بزابزا

وی تأکید کرد: بسیاری از مسئولان و مدیران متاسفانه تاکید زیادی بر جنبه آموزشی و تعلیمی‌ انیمیشن برای کودکان داشته و از وجه سرگرم کنندگی آن غافل هستند، در حالی که به نظر من انیمیشن ابزاری برای داستان‌گویی و سرگرمی‌ برای کودکان است و پیام‌ها و پند‌های ساده آن باید به صورت غیرمستقیم بوده و همراه با بطن داستان توسط مخاطب درک شود. البته دسته‌ای از انیمیشن آموزشی وجود دارد که با هدف آموزش خردسالان و کودکان با زبان ساده تهیه می‌شود و هدف اصلی آن وجه آموزشی است.

انیمیشن دهکده بزابزا

به گزارش مهر، پخش مجموعه انیمیشن «دهکده بزابزا» به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی محمدرضا خانزاد از 19 دی هر روز ساعت 15:15 از شبکه پویا آغاز خواهد شد.

کد خبر 2455529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha