۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۵

در خراسان شمالی/

۲۱ روستا در جشنواره سراسری «روستاهای دوستدار کتاب» رقابت می کنند

۲۱ روستا در جشنواره سراسری  «روستاهای دوستدار کتاب» رقابت می کنند

بجنورد - مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۲۱ روستای خراسان شمالی در جشنواره سراسری «روستاهای دوستدار کتاب» به یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم شیرازیان افزود: طرح های فرهنگی ۲۱ روستای این استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب  به منظور حضور و رقابت در نخستین جشنواره سراسری «روستاهای دوستدار کتاب» به دبیرخانه مرکزی این جشنواره  ارسال شد.

وی اظهار داشت: این جشنواره  به منظور گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاها، حمایت از اقدامات انجام شده و پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه كتاب و كتابخواني و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب، در سطح روستاهای سراسر کشور به صورت رقابتی اجرا می شود.

دبیر نخستین جشنواره  «روستاهای دوستدار کتاب» در خراسان شمالی، افزود: با ارزیابی روستا ها و فعالیت های مرتبط با امر کتاب و کتابخوانی و نیز فعالیت های پژوهشی و علمی با شاخص های تعیین شده، ۲۱ روستا در استان انتخاب  و اسامی آن به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران ارسال شده است.

وی اضافه کرد: فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی مجموعه فعالیت های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتابخوانی را که با مشارکت های مردمی، نهادها و دستگاه های فعال در روستاها اجرایی یا برای اجرا در سال آینده پیش بینی شده را در این جشنواره ارائه کرده اند.

شیرازیان با اشاره به اینکه در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش بینی شده، اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت کننده و نحوه تامین بودجه آن ذکر شده است، اظهارداشت: از میان آمار روستاهای ارسال شده چهار روستای شهرستان راز و جرگلان، هشت روستای اسفراین، چهار روستای فاروج، دو روستای بجنورد و نیز شهرستان های شیروان، جاجرم و مانه و سملقان هر کدام به تفکیک یک روستا حضور یافته اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهارداشت: شرکت کنندگان در این جشنواره اقدامات، برنامه ها، مدارک و مستندات همراه با امضای دهیار و رئیس شورای اسلامی روستا و فرم های تکمیل شده را به دبیرخانه مساجد استان ارسال کرده اند.

شیرازیان افزود:  هیئت داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی، پس از بازدید نماینده هیأت داوران، پنج روستای برگزیده و چنچ روستای قابل تقدیر دوستدار کتاب را انتخاب و معرفی و در هفته اول اسفند با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران از آنان تقدیر خواهد کرد.

کد خبر 2455671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha