۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

تا پایان سال جاری؛

عملیات نصب اولین رادار هواشناسی اردبیل آغاز می شود

عملیات نصب اولین رادار هواشناسی اردبیل آغاز می شود

اردبیل – مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: عملیات نصب رادار هواشناسی استان تا پایان سال جاری کلنگ زنی می شود.

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: سازمان مرکزی خرید رادار با هزینه ۶۰ میلیارد ریال را عهده دار شده و قرار است اردیبهشت ماه سال آینده رادار از یکی از کشورهای اروپایی وارد استان شود.

وی افزود: تامین زیر ساخت ها از جمله مکان یابی، برج رادار، برق مورد نیاز و جاده سازی قرار است توسط استان انجام شود و به همین منظور از محل ماده ۱۰ مدیریت بحران درخواست ۱۰ میلیارد ریال شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

مدیر کل هواشناسی استان با بیان اینکه مطالعات مقدماتی نصب رادار به اتمام رسیده از انجام مطالعات تفضیلی با هزینه کرد ۹۵۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: قرار است نیمی از این هزینه  توسط استان و نیمی سازمان مرکزی تامین شود.

دولتی مهر با اعلام تعیین مکان دقیق نصب رادار گفت: مقدمات کار از جمله تملک زمین، ارتباط برقی و مطالعات تفضیلی تا نیمه اول بهمن به اتمام می رسد.

وی ابراز امیدواری کرد در صورتی که مشکلی در روند اجرای کار حادث نشود عملیات نصب رادار در دهه فجر امسال کلنگ زنی شود.

مدیر کل هواشناسی با تاکید به اینکه این پروژه به صورت کامل تامین اعتبار شده و مشکل اعتباری ندارد، گفت: اگر تحویل رادار طبق برنامه زمان بندی باشد می توانیم در نیمه نخست سال آینده نصب را به اتمام برسانیم.

به گفته دولتی مهر در حال حاضر هشت استان برخوردار از رادار هواشناسی است و این تجهیز می تواند زمینه ساز پایش عمودی جو را فراهم سازد.

 

کد خبر 2456499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha