۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

مدیر جدید صداوسیمای مرکز کردستان معارفه شد

مدیر جدید صداوسیمای مرکز کردستان معارفه شد

مراسم تکریم و معارفه مدیران کل صدا و سیمای مرکز کردستان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما و جمعی از مدیران ارشد لشگری و کشوری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما در این مراسم گفت: همه مولفه‌های کردستان از جمله زبان، موسیقی، آداب و رسوم، گذشته تاریخی و تعهد بسیار عمیق مردم آن درباره ایران اسلامی‌ یک سرمایه بزرگ رسانه‌ای است.

وی افزود: صداوسیمای مرکز کردستان در چند سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای از حیث زیرساخت‌ها و محتوای برنامه‌ها داشته است و اکنون این مرکز آمادگی برداشتن گام‌های بزرگتر را دارد.

موسوی مقدم اظهار کرد: باید از این ظرفیت‌ها برای معرفی در عرصه­ ملی و جهانی و با استفاده از ابزار رسانه بهره گرفت.

تودیع و معارفه مدیر مرکز کردستان صداوسیما

معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما بیان کرد: ما در صداو سیما معتقدیم با معرفی خرده فرهنگ‌ها در کشور یک سپهر فرهنگی ایجاد می‌‌شود که نتیجه آن وحدت فرهنگی و ملی خواهد بود.

حجت السلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان نیز با تبریک عید مولود و هفته وحدت از زحمات رضا علی‌نژاد مدیر کل قبلی مرکز تشکر و قدردانی کرد و توسعه کمی‌ و کیفی شبکه استانی از جمله 24 ساعته شدن شبکه استانی را از نتایج زحمات دوران مدیریت او دانست.

شاهرودی به اعتماد مردم استان به شبکه استانی اشاره کرد و این اعتماد را به مثابه یک سرمایه دانست و گفت: مردم کردستان اعتماد خاصی به شبکه استانی دارند و شبکه استانی منادی وحدت است.

تودیع و معارفه مدیر مرکز کردستان صداوسیما

وی همچنین به نقش فرهنگ‌سازی رسانه‌ها در حوزه سبک زندگی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند الگوی مناسب و صحیح سبک زندگی اسلامی‌ در زمینه‌های پوشاک، رفتار، تغذیه، درمان و ... را به مردم معرفی کنند.

استاندار استان کردستان هم ضمن خوش آمد گویی به امان اللهی گفت: خوشبختانه او بومی‌ استان است، با فرهنگ استان آشنایی دارد و با توجه به سوابق مدیریتی انتخاب او مناسب است.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم افزود: مقام معظم رهبری استان کردستان را فرهنگی خواندند و فرمودند که استان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری دارد.

زاهدی همچنین اشاره کرد: ظرفیت‌ها و سوژه‌های بکر و نابی زیادی برای فیلمسازی در استان وجود دارد. پس باید کمک کرد تا به این استان به عنوان یک امکان و فرصت توجه شود.

در این مراسم رضا علی نژاد مدیر کل قبلی صدا و سیمای مرکز گفت: یکی از منابع فکری مورد استفاده اینجانب در مرکز کردستان فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به کردستان بود و بیشتر تلاش‌ها در راستای تعالی دینی و جذب مخاطب و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی‌ صورت گرفت.

تودیع و معارفه مدیر مرکز کردستان صداوسیما

وی افزود: اعتقاد دارم یک رسانه علاوه بر نیاز به ابزارهای فنی نوین که یک ضرورت است باید دارای یک نیروی انسانی متعهد و متخصص باشد. همچنین موفقیت یک رسانه در گرو داشتن مخاطب است و اگر رسانه توجه و استقبال مخاطب را نداشته باشد موفق نیست در این راستا رسانه لازم است تدابیری برای همراهی مردم در حین تولید و پس از تولید با خودش همراه کند.

ابوالقاسم امان الهی هم با اشاره به ماموریت خطیر رسانه‌های دیداری و شنیداری گفت: شناخت ظرفیت‌های بومی‌ و توجه به فرهنگ خاص هر منطقه در رسانه ملی موجب جذب مخاطب می­‌شود.

مدیر کل جدید صدا وسیمای مرکز کردستان همچنین با اشاره به اینکه مهندسی درست پیام و استفاده از نیروی کار آزموده یکی از عوامل موفقیت در رسانه است، بیان کرد: باید با شناخت ظرفیت‌ها و رفع موانع به حوزه سپهر رسانه‌ای رسید.

امان الهی ترویج فرهنگ سبک زندگی  اسلامی‌ ایرانی، استفاده از ظرفیت‌های بومی‌ محلی و مشاهیر بزرگ کردستان و توجه به نیاز مخاطب را به عنوان مهم‌ترین راهکار‌های مبارزه با تهاجم رسانه‌ای علیه باور‌های مردم نام برد.

در پایان این مراسم از زحمات پنج ساله علی نژاد تقدیر و حکم امان الهی به وی ابلاغ شد.

کد خبر 2456691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha