۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۱۴

ملا قادر قادری مطرح کرد:

داعش مصیبت کنونی جهان اسلام است/ وحدت تنها راهکار فایق آمدن بر مشکلات

داعش مصیبت کنونی جهان اسلام است/ وحدت تنها راهکار فایق آمدن بر مشکلات

کرمانشاه- امام جمعه شهرستان پاوه با بیان اینکه داعش مصیبت بزرگ کنونی جهان اسلام است، گفت: جامعه اهل سنت بیشترین ضربه‌ را از داعش خورده اند وتنها راه مقابله با این گروه بصیرت‌بخشی به مردم و جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ملاقادر قادری ظهر دوشنبه در همایش بزرگ هفته وحدت که در کرمانشاه برگزار شد از اسلام به عنوان دین وحدت و تعامل یاد کرد که همه مسلمانان را به اتحاد دعوت کرده است.

ولایت کفر را نمی‌پذیریم

وی افزود: اسلام مسلمانان را به روش‌های مختلف به نمایش و قدرت‌نمایی در برابر دشمنان دعوت کرده است.

ملاقادری تصریح کرد: اسلام به ما آموخته که ولایت کفر را نپذیریم و در این راستا درس مقاومت و ایستادگی در برابر کفر را به مسلمانان آموخته است.

امام جمعه پاوه گفت: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی و خصوصا استان کرمانشاه در سال‌های جنگ تحمیلی در یک مملکت کثیرالنژاد، مسلمان بودن را شعار خود قرار داده و به جنگ دشمنان پرداختند.

وحدت، راهکار فایق آمدن بر مشکلات و جنگ‌های دشمنان

وی با بیان اینکه هم‌اکنون جنگ دشمنان با کشور ما جنگ نظامی نیست گفت: امروز کشور درگیر جنگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و نباید همه آن را به دشمنان نسبت داد بلکه مسلمانان با وحدت می‌تواند بر این مشکلات فایق آیند.

داعش مصیبت کنونی جهان اسلام است

ملاقادری، با بیان اینکه داعش مصیبت بزرگ کنونی جهان اسلام است گفت: اینکه تصور کنیم چون داعشی‌ها سنی هستند تنها شیعیان را هدف قرار داده‌اند درست نیست چراکه بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی مسئولین عراقی ۸۴ درصد کسانی که تاکنون توسط داعشی‌ها کشته شده‌اند سنی و ۱۶ درصد شیعیان هستند.

کردها و اهل سنت بیشترین ضربه را از داعش خوردند

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه افزود: کردها و جامعه اهل سنت بیشترین ضربه‌ها را از داعشی‌ها خورده‌اند و تنها راه چاره برای ایستادگی در برابر این گروهک تروریستی و سایر جریان‌های تکفیری بصیرت‌بخشی به مردم و  خصوصا جوانان است.

قادری بر ایجاد اشتغال برای جوانان به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از به دام افتادن جوانان در گروهک‌های تکفیری مثل داعش تاکید کرد و گفت: جریان‌های تندرو عمر طولانی ندارند اما آثار لطمات آنان به مدت طولانی خواهد بود و می‌تواند به اسلام ضربه بزند.

امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: جامعه اهل سنت استان از سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون برای دفاع از اسلام قدم، قلم و خون خود  را دریغ نکرده اند و در کنار همه شیعیان در سنگرهای دفاع مقدس یک اهل تسنن نیز به دفاع از میهن پرداخته و شهید شده است.

وی با اشاره به فتنه‌های گوناگون از سوی دشمنان برای خدشه‌دار کردن اسلام و براندازی نظام جمهوری اسلامی گفت: مطمئنا اگر فتنه ۸۸ پیروز می‌شد امروز مانند برخی از کشورهایی که تحت سلطه استکبار هستند شاهد اجرای موسیقی‌ها و رفتارهای غیرشرعی و عرفی در ایران بودیم و ایران به انحطاط می‌رفت.

یک سوم بودجه آمریکا را داعش می‌بندد

ملاقادری گفت: آمریکا با ۴۱ حکومت اسلامی و کافری یک سوم بودجه‌اش به دست داعش و امثال داعش است و بودجه آنها را به عنوان دولت مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون خدمات زیادی را به منطقه اورامانات ارائه کرده است.

ملاقادری بر برگزاری چنین همایش‌هایی تاکید کرد و گفت: امیدواریم برگزاری این همایش‌ها بتواند نقش مهمی را در بیداری منطقه و مسلمانان ایفا کند.

مسلمانان شیعه و سنی برای وحدت، از مشترکات استفاده کنند

در ادامه امام جمعه ریجاب نیز با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در صورت استفاده از سرمایه‌های یکدیگر می‌توانند اسلام را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهند، خواستار اتحاد هرچه بیشتر مسمانان در راستای دستیابی به آرمان‌های اسلام شد.

ملامنوچهر صادقی افزود: زمانی که اسلام در خطر است نباید به مسائل جزیی بپردازیم، چراکه این مسئله اسلام را در آستانه خطر بیشتر قرار می‌دهد و ما باید با تاکید بر هماه ۹۵ درصد مشترکات در راستای اعتلای اسلام گام برداریم.

وی پرهیز از مطرح کردن مباحث حساسیت زا، پرهیز از توهین به مقدسات هم، رعایت اخلاق اسلامی، پرداختن به مسائل مهم، همکاری در حل مسائل اخلاقی و دوری از هوای نفس را از جمله راهکارهای ایجاد وحدت بین مسلمانان عنوان کرد.

کد خبر 2456708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha