۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴

در نمايشگاه كتاب استان؛

عضويت رايگان در كتابخانه ها و مبادله كتاب در هرمزگان اجرايی شد

عضويت رايگان در كتابخانه ها و مبادله كتاب در هرمزگان اجرايی شد

بندرعباس - طرحهای عضويت رايگان در كتابخانه های عمومی هرمزگان و همچنين مبادله كتاب در دوازدهمين نمايشگاه كتاب هرمزگان به اجرا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی هرمزگان در جمع خبرنگاران از اجرای طرح عضویت رایگان در كتابخانه های عمومی هرمزگان در نمایشگاه كتاب استان خبر داد.

معصومه افشار در این خصوص عنوان كرد: طرح عضویت رایگان در كتابخانه های عمومی استان هرمزگان در غرفه اداره كل كتابخانه های عمومی استان هرمزگان در دوازدهمین نمایشگاه كتاب هرمزگان در حال اجراست.

وی ادامه داد: این طرح با استقبال چشمگیر بازدیدكنندگان از نمایشگاه كتاب همراه بوده و افراد زیادی در این طرح ثبت نام كرده اند.

مدیر روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی استان هرمزگان افزود: همچنین در غرفه این اداره كل برنامه های دیگری شامل مسابقه مكتوب جدول متقاطع با اهدای جوایز و امانت دادن كتاب از طریق ایستگاه مطالعه و معرفی شبكه كتابخوانان حرفه ای در حال اجراست.

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ كتاب هرمزگان از ۱۳ الی ۱۹ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار در حال برگزاری است.

غرفه مبادله کتاب در نمایشگاه دوازدهم هرمزگان

همچنین طرح مبادله کتاب، کاری از گروه طراحی" جی " در دوازدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان مورد استقبال بازدید کنندگان قرارگرفت.

نماینده گروه طراحی "جی" نیز در این خصوص به خبرنگاران عنوان كرد: ایده مبادله کتاب پیشتر درشبکه های مجازی و همچنین جمعه کتاب در پارک شهر دنبال می شد و هم اکنون با توسعه فعالیت های خود در نمایشگاه کتاب دنبال می شود.

احسان نفیسی مسئول این غرفه افزود:ترویج فرهنگ مطالعه و زمینه برخورداری از کتاب اگرچه هم می تواند به روش خرید دنبال شود اما ایده معاوضه نیز راهکاری برای بهره مندی علاقه مندان به کتاب است که با توجه به رایگان بودن طرح، می تواند کمک خوبی برای این افراد باشد.

 وی تصریح کرد: گروه طراحی "جی" با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موفق به حضور در دوازدهمین نمایشگاه کتاب هزمزگان شد تا بتواند ایده مجازی خود را در بحث معاوضه کتاب در قالب ایجاد غرفه عملی دنبال نماید.

به گفته نفیسی، در این غرفه علاقه مندان با پرنمودن فرم طرح مبادله کتاب، عناوین کتاب هایی را که متمایل به مبادله آن هستند ثبت نموده و مشخصات کتاب مورد علاقه را نیز درج می کنند و سپس در قسمت دیگر مشخصات خود را ذکر کرده تا دریک تعامل دوسویه فرصت مبادله کتاب فراهم شود.

به گفته نماینده گروه طراحی "جی"، این بستربرای کسانی که به دلیل قیمت های بالا، امکان تهیه کتاب های مورد نظر خود را ندارند فرصت مناسبی است که با معاوضه این کالای فرهنگی در امر ترویج فرهنگ مطالعه مشارکت نمایند.

کد خبر 2456740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha