۱۷ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۲

معاون دانشگاه خبر داد:

پرداخت یارانه های ویژه به دانشجویان تخصصی علوم پزشکی تهران

پرداخت یارانه های ویژه به دانشجویان تخصصی علوم پزشکی تهران

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي تهران از تصمیم جدید دانشگاه برای اعطای یارانه های ویژه رفاهی به دانشجويان مقاطع تخصصي (رزيدنت و Ph.D) ساكن خوابگاه‌هاي خودگردان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر مصطفی محقق با اعلام این خبر افزود: بر اساس تصميم و مصوبه هيات رئيسه دانشگاه تا حدود 20درصد هزينه‌هاي خوابگاه‌هاي خودگردان كسر و دانشجويان مقاطع تخصصي (رزيدنت و Ph.D) ساكن خوابگاه‌هاي خودگردان از ابتداي دي ماه مبالغ جديد را با احتساب يارانه ويژه‌ي دانشگاه پرداخت مي كنند.

معاون دانشجويي دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به تاكيد رياست دانشگاه مبني بر ساماندهي وضعيت اسكان دانشجويان تخصصي، از ابتداي مهرماه سال تحصيلي جديد، دانشجويان در خوابگاه‌هاي خودگردان جديد كه كاملا تعمير، تجهيز و نوسازي شدند، ساكن شدند.

وی افزود: به استناد آيين نامه ابلاغي وزير بهداشت برای این افراد در سه سطوح يارانه ويژه، يارانه معمولي و آزاد جهت هزينه‌هاي خوابگاه به تصويب هيأت رئيسه دانشگاه رسيد ولي مجددا در آخرين بررسي، هيات رئيسه دانشگاه، يارانه‌هاي ويژه‌تري را مصوب کرد تا هزينه‌ها حدود 20 درصد كاهش یابد که این موضوع از ابتداي دي ماه سال جاري اجرايي شد.

عضو هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دانشگاه از سال هاي گذشته با كمبود فضاي خوابگاهي مواجه و با تلاش‌هاي صورت گرفته، 1200 ظرفيت خوابگاهي در ساليان قبل به ظرفيت دانشگاه افزوده شده است، اما به دليل پذيرش زياد دانشجو، اين تعداد نيز نتوانسته بود مشكلات دانشجويان دانشگاه را برطرف کند. 

وی یادآور شد: دانشگاه از مهر سال 89 مجبور به سكونت دانشجويان مقاطع تخصصي در پانسيون هاي خصوصي شده بود كه اين مشكل از مهر ماه سال جاري مرتفع و در حال حاضر 300 ظرفيت خودگردان براي دختران و 210 ظرفيت براي پسران ايجاد شده است.

محقق اضافه کرد: يكي از برنامه‌هاي چهارساله در دوره‌ مديريت جديد دانشگاه افزايش ظرفيت هاي خوابگاهي است كه در صورت پيگيري و دريافت اعتبارات لازم، امكان ساخت خوابگاه‌هاي جديد در فضاهاي درنظر گرفته شده، وجود دارد. همچنين، تمام تلاش‌هاي دانشگاه براي رفع مشكلات و موانع ارايه خدمات است و سعي خواهيم كرد بهترين خدمات فرهنگي، رفاهي و دانشجويي را ارايه كنيم و اين تعديل هزينه‌هاي خوابگاه‌هاي خودگردان نيز در همين راستاست.

کد خبر 2459807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha