۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸

نامور تاکید کرد؛

عسل اردبیل با برند "سبلان" باید به جایگاه واقعی خود دست یابد

عسل اردبیل با برند "سبلان" باید به جایگاه واقعی خود دست یابد

اردبیل - مدیر تعاون روستایی استان اردبیل گفت: عسل تولیدی این استان با برند "سبلان" باید در داخل و خارج از کشور معرفی و به جایگاه واقعی خود دست یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله نامور ظهر چهارشنبه در جلسه اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان اردبیل افزود: تشکیل نخستین اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان در این زمینه می تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه این اتحادیه برای اولین بار در استان شکل گرفته است، ادامه داد: با تشکیل این اتحادیه شاهد افزایش کمی و کیفی تولید عسل و در نهایت ظرفیت‌سازی در بعد تولیدات اقتصادی و افزایش درآمد این بخش خواهیم بود.

مدیر تعاون روستایی استان تاکید کرد که این مهم باعث خواهد شد عسل تولیدی در استان اردبیل با برند "سبلان" در داخل و خارج از کشور جایگاه واقعی و گذشته خود را پیدا کند.

وی همچنین تشکیل این اتحادیه را در پیگیری حق و حقوق و مطالبات قانونی بخش زنبورداران استان اردبیل و فعالان این بخش موثر خواند و متذکر شد: تعاون روستایی استان نیز از این پس در محورهای هدایت، حمایت و نظارت خود بیش از پیش فعال خواهد شد.

نامور با بیان اینکه تاکنون اردبیل فاقد چنین اتحادیه تخصصی در بخش زنبورداری بود، یادآور شد: به تبع آن یک‌سری مسائل و مشکلاتی که توسط بخش‌های خصوصی وجود داشت، قابل پیگیری نبود و جهاد کشاورزی از کانال تعاون روستایی در استان، امورات مربوط به شاغلان در بخش زنبور عسل را مستقیما پیگیری می‌کرد.

به گفته وی به دلیل اینکه تاکنون NGO ها به ‌عنوان سازمان‌های مردم ‌نهاد پلی ما بین دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان نبود، در بخش نظارت، حمایت و هدایت، انرژی بیشتری از باب مدیریت صرف می‌شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ نفر در بخش زنبورداری اردبیل تاکید کرد: این تعداد قبلا تحت پنج پوشش شرکت تعاونی به امورات خود رسیدگی می‌کردند، که دو مورد از آنها غیرفعال بود.

وی با بیان اینکه با تشکیل اتحادیه تخصصی زنبورداران اردبیل تعداد اتحادیه‌های تخصصی و عمومی فعال در استان به چهار مورد افزایش یافته است، عنوان کرد: پیش از این اتحادیه‌های دامداران، مرغداران و تعاونی روستایی در این استان فعال شده بود.

کد خبر 2460021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha