۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳

قریب:

۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد بیرجند پرداخت شد

۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد بیرجند پرداخت شد

بیرجند- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیرجند گفت: طی ۹ ماه گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قریب صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طی ۹ ماه گذشته تعداد ۱۳۳ مورد وام اشتغال و خودکفایی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: سه میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال از این مبلغ از محل اعتبارات نهاد و هفت میلیارد و ۱۵ میلیون ریال نیز از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است.

۹۵۷ نفر آموزش‌های اشتغالزایی را فرا گرفتند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیرجند با اشاره به بافت ۵۱۵ مترمربع فرش دست‌بافت توسط ۱۵۲ نفر بافنده زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون، بیان کرد: همچنین طی این مدت ۵۰۴ نفر توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و ۴۵۳ نفر نیز توسط بخش خصوصی آموزش‌های اشتغالزایی را فرا گرفتند.

به گفته وی طی این مدت تعداد ۳۰ مددجو به مراکز کاریابی معرفی و از این طریق مشغول به کار شده‌اند.

برخورداری ۲۳۸۲ دانش‌آموز و دانشجو از خدمات حمایتی امداد

قریب به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در ۹ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در حاضر تعداد یک‌هزار و ۳۶۷ دانش‌آموز و یک‌هزار و ۱۵ دانشجو تحت حمایت این نهاد مشمول پرداخت کمک هزینه تحصیلی هستند.

وی با اشاره به فعالیت دو خوابگاه شبانه‌روزی این نهاد در شهرستان بیرجند، تصریح کرد: از این تعداد یک خوابگاه دخترانه و یک خوابگاه نیز پسرانه بوده که هم اکنون تعداد ۶۹ دانش‌آموز پسر و ۹۱ دانش‌آموز دختر تحت حمایت در آن ساکن هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیرجند به دیگر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد طی ۹ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۱۵۲ دانش‌آموز و ۱۸ دانشجو تحت حمایت به اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی اعزام شدند.

هزینه‌کرد یک‌میلیارد ریالی برای تعمیر مسکن مددجویان

قریب از بهره‌مندی ۶۸۱ مددجو از کانون‌های فرهنگی تربیتی این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت یک‌هزار و ۶۰۴ نفر از خدمات مشاوره‌ای این نهاد برخوردار شدند.

وی اعزام ۲۳۲ نفر به اردوی سالمندان، آموزش ۱۵۹ نفر برای دریافت کمک هزینه جهیزیه و آموزش ۵۱۷ زوج جوان در آستانه ازدواج را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد طی این مدت عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیرجند با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته برای احداث ۱۵ واحد مسکن مهر مددجویان شهری، ۷۶۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: همچنین در این بازه زمانی مبلغ ۹۵ میلیون ریال برای بهسازی تعداد پنج واحد مسکن روستایی از سوی این نهاد پرداخت شده است.

قریب اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعمیرات کلی و جزئی مسکن ۱۳۴ خانواده تحت حمامیت انجام شده که در این ارتباط نیز مبلغ یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

کد خبر 2460056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha