۱۹ دی ۱۳۹۳، ۹:۲۰

رئیسی:

نباید به نام رفاه و آسایش محیط زیست را برای نسل آینده خراب کنیم

نباید به نام رفاه و آسایش محیط زیست را برای نسل آینده خراب کنیم

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نباید به نام رفاه و آسایش محیط زیست را برای نسل آینده خراب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رئیسی عصر پنجشنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین کنفرانس ملی بهداشت محیط در بوشهر اظهار داشت: سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های همه انسان‌ها در جوامع مختلف مطرح است و لازم است که توجه ویژه‌ای به آن صورت بگیرد.

وی به پیچیدگی‌های بخش سلامت اشاره کرد و ادامه داد: حفظ سلامتی  بدون توجه به آنچه در اطراف ما و در محیط زیست اتفاق می افتد امکان پذیر نیست و این موضوع می‌طلبد که به خوبی به بخش سلامت پرداخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف اذعان داشت: پیچیدگی صنایع زمینه‌ساز بهره‌برداری بیشتر از منابع طبیعی برای رفاه هرچه بیشتر است.

وی بر لزوم توجه ویژه به موضوع محیط پیرامونی صنایع اشاره کرد و افزود: از جمله تاثیرات صنعت بر محیط زندگی می‌توان به گرم شدن هوا، گرم شدن آب و روند تغییرات زیستی دریا اشاره کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه نباید به نام رفاه و آسایش بیشتر با محیط زیست و محیط پیرامون خود کاری کنیم، اضافه کرد: این موضوع باعث ضربه زدن به نسل آینده می‌شود و باید توجه ویژه و عالمانه‌ای به موضوع محیط زیست صورت بگیرد.

وی به تأثیر سبک زندگیبر بهداشت محیط و همچنین بر بهداشت روح و روان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌هایی شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی و بهداشت محیط در همه نقاط و استان بوشهر باشیم.

هفدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، انجمن علمی بهداشت محیط ایران، گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز تحقیقاتی زیست فناوری دریایی خلیج فارس، تحقیقات طب گرمسیری و عفونی خلیج فارس، تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج فارس و تحقیقات بهداشت محیط سیستمی، نفت، گاز و انرژی بوشهر درحال برگزاری است و تا روز شنبه ۲۰ دیماه ادامه دارد.

این همایش در محورهای مختلفی از جمله چالش‌های تخصصی بهداشت محیط در ایران، پسماند، آلودگی هوا، آب و فاضلاب، کلیات بهداشت محیط، ایمنی و بهداشت، دریا و سواحل با تاکید بر خلیج فارس و اپیدمیولوژی و پزشکی محیط زیست برگزار می‌شود.

مقالات این همایش در دو بخش سخنرانی و پوستر ارایه می‌شود که میزان پذیرش مقالات امسال نسبت به دور گذشته همایش در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک درصد رشد داشته است.

از ۸۲۲ مقاله ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۳۷۹ مقاله پذیرفته شدند که در این همایش ۳۴۱ مقاله در قالب پوستر و ۳۶ مقاله نیز در قالب سخنرانی ارایه خواهد شد.

کد خبر 2460990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha