۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

هشدار MI5 درباره حمله گروههای تروریستی در بریتانیا و غرب

هشدار MI5 درباره حمله گروههای تروریستی در بریتانیا و غرب

رئیس دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس درباره حمله گروههای تروریستی در سوریه در بریتانیا و دیگر کشورهای غربی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی نیوز، "اندرو پارکر" ضمن هشدار درباره برنامه القاعده برای انگلیس و کشورهای غربی اعلام کرد که گروههای تروریستی در سوریه همچون داعش در تلاش برای انجام حملات تروریستی مستقیم در بریتانیا و دیگر کشورهای غربی هستند.

وی با اشاره به خنثی کردن سه توطئه تروریستی در انگلیس در ماههای اخیر افزود درحالیکه ما و همپیمانمان تمام تلاش خود را برای سرکوب این حملات انجام می دهیم، نمی توانیم امیدوار به توقف خشونت ها باشیم.

در همین رابطه "ترزا می" وزیر کشور انگلستان با اشاره به افزایش سطح امنیتی در مرز انگلستان با فرانسه در پی حمله اخیر به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس اعلام کرد که مرکز مستقل مشاوره مشترک در امور ضدتروریسم سطح تهدید در انگلیس را "شدید" و بسیار محتمل خوانده است.

بر اساس این گزارش  مظنونین این حادثه سه جوان 32، 34  و 18 ساله هستند. هنوز "سعید کواچی" و "شریف کواچی" دو مظنون دیگر که متهم به حمله به دفتر مجله "شارلی ابدو" هستند، متواری بوده اما  محل سکونت و استقرار آنها شناسایی شده است.

نیروهای پلیس به محلی در شهر "رمیس" واقع در شمال شرق فرانسه یورش برده و عملیات جستجو برای یافتن عاملان این حادثه همچنان در جریان است.

هویت این افراد پس از آن مشخص شد که پلیس در اتومبیل مسروقه به جا مانده از مهاجمین، یک کارت شناسایی را کشف کرد که به نظر می‌ رسد یکی از مهاجمین در خودرو جا گذاشته است.

کد خبر 2461208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha