۲۰ دی ۱۳۹۳، ۸:۴۷

نادر طالب‌زاده در رادیو گفتگو:

عمار صدای حامیان حقیقت است/ فیلمسازان انقلاب اصلاح‌گرند

عمار صدای حامیان حقیقت است/ فیلمسازان انقلاب اصلاح‌گرند

نادر طالب زاده در گفتگو با ویژه برنامه «سینماعمار»، جشنواره فیلم عمار را به عنوان صدای حامیان حق و عدالت در سراسر دنیا توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره فیلم عمار با اشاره به جهش فنی جشنواره عمار در دوره پنجم، اظهار کرد: امسال کیفیت کارها ارتقای جدی پیدا کرد و حضور گسترده‌تری را از هنرمندان شاهد بودیم.

وی ادامه روند کنونی عمار را رو به رشد توصیف کرد و گفت: نیازمند دبیرخانه‌ای فعال در طول سال هستیم؛ عمار یکی از باشخصیت‌ترین جشنواره‌ها و دارای کاراکتری مستقل است. برخی جشنواره‌ها در انتها پانارومایی از اهداف مختلف را نمایان می‌سازند، اما هدف عمار مشخص است؛ حمایت کنندگان و دلباختگانش مشخص هستند و به همین دلیل به راحتی بین المللی و گسترده خواهد شد.

طالب زاده با بیان این مطلب که جشنواره عمار طی چهار دوره نخست برگزاری باید مقابل آفات می‌ایستاد، تصریح کرد: عمار در دوره پنجم ارتقا پیدا کرده و این نکته را حتی می‌توان از میان نظرات داوران سخت پسند این دوره جویا شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم بهره‌گیری رسانه ملی از سازندگان فیلم‌های عمار، یادآور شد: فیلمسازان عمار، جسارت‌هایی دارند و به سمت موضوعاتی چون فتنه 88 یا نقد درون گفتمانی می‌روند که کمتر کسی جرات دارد به سمت این مضامین برود. بچه‌های فیلمساز انقلاب اسلامی‌ باید جسارت بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند چون اصلاح‌گر هستند و اصلاح‌گر بدین معناست که آنچه را احساس می‌کنند تکلیف است انجام می‌دهند.

طالب زاده هدف عمار را مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی‌ خواند و افزود: برخی می‌گویند عمار در جامعه اسلامی‌ معنا می‌یابد؛ در حالی که عمار خارج از جمهوری اسلامی‌ یعنی حامیان حقیقت... یعنی آن‌هایی که از عدالت و حقیقت حمایت می‌کنند. اگر بتوانیم این فرهنگ را وارد عمار کنیم، یک سر و گردن بالاتر از دیگران خواهیم ایستاد.

این گفتگو با تلاش محمدجواد طالبی تهیه کننده به صورت مستقیم از محل برگزاری جشنواره عمار واقع در سینما فلسطین روانه آنتن شد.

کد خبر 2461367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha