۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷

صادرات 361 کیلوگرم خاویار پرورشی در 9 ماه

صادرات 361 کیلوگرم خاویار پرورشی در 9 ماه

مدیرکل شیلات مازندران از صادرات ۳۶۱ کیلو و ۹۰۰ گرم خاویارپرورشی به ارزش اقتصادی بيش از ۳۱۴ هزار دلار در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن حبیب نژاد با بيان اينكه در سال گذشته ۲۱۹ كيلوگرم خاويارپرورشی به ارزش اقتصادي ۱۹۰ هزار و ۵۳۰ دلار صادر شده است، گفت: در ۹ ماه امسال۳۶۱ کیلو و ۹۰۰ گرم خاویارپرورشی به ارزش اقتصادی بيش از ۳۱۴ هزار دلار  صادر شده كه از لحاظ وزني و ريالي حدود ۶۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه مازندران با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و وجود منابع آبی بسیار زیاد، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی بالایی در جهت تولید، عرضه و صادرات محصولات برخوردار است، افزود: در آذرماه سال‌جاري ۱۱ كيلوگرم خاويار پرورشی به ارزش ريالي ۱۰ هزار دلار به كشورهاي اروپايي صادر شد.

حبیب نژاد، صادرات  ۴۵۶ تن ماهي تازه پرورشي به ارزش ريالي حدود ۲ هزار دلار را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: در آذرماه امسال ۹۶ تن ماهي كيلكا به ارزش ريالي ۷۶ هزار دلار صادر شده ضمن اینکه صادرات ماهی تازه پرورشی نیز ۶هزار و ۱۸۰تن به ارزش اقتصادی ۲۷ميليون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

وي افزود: علاوه بر این، ۳۳۱تن ماهی کیلکا به ارزش اقتصادی ۲۶۵هزار دلار  و  ۱۰۹ تن خوراك آبزيان به ارزش اقتصادي ۱۰۹ هزار دلار به كشورهاي اروپايي صادر شده، علاوه بر این طی ۹ماهه سالجاری ۶ هزار و ۶۱۹تن انواع  آبزيان به ارزش اقتصادي ۲۷ ميليون و ۹۰۰ هزاردلار به خارج از كشور صادر شده است.

کد خبر 2461610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha