۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴

شهیدی خبر داد:

۸۰۰۰ هکتار از گندمزارهای مازندران بیمه شد

۸۰۰۰ هکتار از گندمزارهای مازندران بیمه شد

ساری - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون بیش از هشت هزار هکتار از ۶۵ هزار هکتار مزارع کشت گندم استان بیمه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه کشت گندم و خودکفایی در این محصول استراتژیک، قرارداد کشت گندم در سطح بالغ بر ۶۵ هزار و ۵۸۳ هکتار از زمین های کشاورزی امسال مازندران با بیش از ۲۳ هزار و ۳۸۰ نفر کشاورز گندمکار استان منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۸۵ هکتار از زمین های فوق تحت پوشش بیمه قرار گرفته، از توزیع بیش از چهار هزار و ۹۰۰ تن بذور گواهی شده و ۶۸ هزار و ۵۳۹ تن بذر خود مصرفی بین کشاورزان استان خبر داد و افزود: در این راستا بیش از ۱۲ هزار و ۹۹۵ تن کود اوره، ۶ هزار و ۵۱۲ تن فسفات، ۶ هزار و ۳۰۲ تن پتاس و ۱۱۰ تن گوگرد بین کشاورزان گندمکار استان توزیع شد.

شهیدی فر در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۵۷ هزار و ۶۱۶ هکتار از مزارع گندم استان در مراحل رشدی ۲ تا ۴ برگی، شروع پنجه زنی و ساقه دهی کامل می باشند، سطح مبارزه نهایی علیه علف های هرز مزارع گندم استان تاکنون  یک هزار و ۴۵۳ هکتار و آفت حلزون را در سطح ۶۳۳ هکتار اعلام داشت و یادآور شد: ۵۰ کارشناس ناظر از ۱۹ شرکت طرف قرارداد در سطح بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم استان نظارت خواهند داشت.

کد خبر 2461690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha