رگولاتوری پیشنهاد بخش خصوصی را برای اصلاح پروانه‌اینترنتی پذیرفت

رگولاتوری پیشنهاد بخش خصوصی را برای اصلاح پروانه‌اینترنتی پذیرفت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با پیشنهادات کارشناسی سازمان نظام صنفی رایانه ای درخصوص "اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت (FCP)" موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای اصلاح ساختاری پروانه‌های حوزه ارتباطات ثابت، طرحی را در قالب "پیش نویس اصول حاکم برصدور پروانه های جدید ارتباطات ثابت" ارائه کرد که بر مبنای آن پروانه‌های PAP،PSTN،ISDP و ISP در کشور تجمیع شده و شرکتهای اینترنتی باید تحت 2 پروانه جدید  FCPو  ISPفعالیت کنند؛ در این راستا، جلسات هم فکری رگولاتوری و سازمان نظام صنفی رایانه ای با هدف بیان نظرات مدیران دولتی و بخش خصوصی شکل گرفت و در نهایت به نتیجه قابل قبولی منتهی شد.

ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران که به نمایندگی از این سازمان در جلسات کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات حضور داشته در این رابطه گفت: با تعامل میان رگولاتوری و سازمان نظام صنفی رایانه ای، طرح پیش نویس "اصول حاکم برصدور پروانه های جدید ارتباطات ثابت" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اغلب نظرات و پیشنهادات این سازمان موافقت شد.

وی گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری، پیگیری های سازمان درخصوص پروانه ها آغاز شد و طی پنج هفته اخیر، جلسات مستمر هم فکری رگولاتوری و سازمان نصر به منظور بررسی اصول حاکم بر صدور پروانه های FCP تداوم یافت و در نهایت نظرات صنف اینترنت در این طرح ملی، منعکس شد.

سعادت ادامه داد: طی فراخوان نظرسنجی که سازمان نظام صنفی رایانه ای خطاب به کلیه فعالان اینترنتی کشور (اعم ازPAP،ISDP، PSTN،VoIP،ISP) درباره پروانه های ارتباطات منتشر کرد، نظرات کارشناسی در این رابطه جمع آوری و مجموعه این نظرات در جلسات کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات منعکس شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید براینکه بسیاری از مسائل و مشکلات شرکت های اینترنتی در رابطه با پروانه های FCP حل شده، گفت: طی این جلسات موفق شدیم نظرات و پیشنهادات صنف را مطابق با منافع کلیه شرکت های اینترنتی مطرح کرده و پیش ببریم تا جاییکه رگولاتوری حتی برای اخذ پروانه های VoIP  نیز امتیاز قائل شد؛ همچنیم از دیگر نتایج سازنده این جلسات، ارتقاء سطح ضریب های تشویقی در صورت ادغام پروانه های PAP، ISDP، ISP و PSTN بود .

وی با بیان اینکه جلسات کارشناسی با رگولاتوری به منظور بررسی جزئیات اصول حاکم بر پروانه ISP ها ادامه می یاید اظهار امیدواری کرد این موضوع پیش از پایان امسال به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش مهر، سازمان تنظیم مقررات به زودی نسخه نهایی و جزئیات اصول حاکم بر پروانه های ارتباطات ثابت را با هدغ به افزایش سرمایه گذاری و توسعه بازار پهن باند و افزایش کیفیت خدمات مبتنی بر آن در کشور منتشر می کند.

براساس این طرح، متقاضیان اعم ازدارندگان پروانه های PAP، PSTN، ISDP ،VoIP، ISP و سرمایه گذاران جدید می توانند دردو دسته پروانه ارتباطات ثابت(FCP)  و پروانه عرضه کنندگان خدمات اینترنت (ISP)  متقاضی دریافت پروانه شوند.

دارندگان پروانه ارتباطات ثابت (FCP) مجاز به راه اندازی شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) و نیز ارایه خدمات ارتباطی و انتقال داده ثابت بر بستر آن خواهند بود و دارندگان پروانه  ISPهم می‌توانند از پورت ها و اتصالات ایجاد شده توسط اپراتورهای مجاز مانند شرکت‌های دارای پروانه  FCP، بهره برداری کرده و آنها را به مشتریان نهایی عرضه کنند.بر اساس این اصول، FCP ها موظف به ارائه این خدمات هستند.

کد خبر 2461825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha