۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۴۳

برگزاری همایش نهاده‌های کشاورزی در تهران

برگزاری همایش نهاده‌های کشاورزی در تهران

دبیر کل ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی گفت: با وجود اهمیت بخش کشاوزی همواره کمترین حمایت‌‌ از این بخش صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شریفی اظهارداشت: علیرغم اهمیت بخش کشاوزی آن چنان که لازم است به این بخش پرداخته نشده است. وی با بیان اینکه در کشور ما کمترین میزان برخورداری از یارانه‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است، گفت: همواره کمترین حمایت‌‌ از این بخش صورت می‌گیرد.

شریفی با بیان اینکه به لحاظ اقلیمی در کشور خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم،ادامه داد: توجه به بخش کشاورزی در کشورمان کافی نیست و باید بیش از پیش به بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش پرداخته شود.

وی اضافه کرد: استفاده از بذر مناسب و اصلاح شده در کشاورزی تولید را تا 2 برابر افزایش می‌دهد ضمن اینکه کاهش مصرف آب با استفاده از بذرهای مقام در برابر خشکی امکان‌پذیر است بنابراین لازم است  در بخش‌های مختلف کشاورزی به دانش روز دنیا تکیه کرد.

شریفی همچنین از برگزاری ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی در روز پنج‌شنبه 25 دی ماه با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا،کانادا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و مجارستان خبر داد و گفت: این همایش  به منظور معرفی بهترین شرکت‌های تولید کننده نهاده‌های کشاورزی (بذر، سم و کود) داخلی و بین‌المللی در سالن همایش‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ساعت 8 تا 14  برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این همایش با شعار «توجه به کشاورزی یک انتخاب نیست، یک ضرورت است» برگزار خواهد شد.

کد خبر 2462619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha