۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۵۸

افشاریان:

۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و لایروبی قنوات استان سمنان مصوب شد

۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و لایروبی قنوات استان سمنان مصوب شد

سمنان - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تصویب ۱۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار برای احیاء، مرمت و لایروبی قنات ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا افشاریان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن اشاره به تصویب ۱۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار برای احیاء، مرمت و لایروبی قنات ها در استان گفت: مبلغ دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال این اعتبار از منابع ملی و مابقی از منابع مختلف استانی مصوب شده است.

وی افزود: تاکنون چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از این اعتبار تخصیص داده شده و عملیات اجرایی در قنات ها  در حال اجرا است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: برآورد می شود با تخصیص کامل اعتبار مصوب شده بیش از ۳۰ رشته قنات در استان از طریق لایروبی، ریزش برداری، بغل تراشی، کول گذاری نقب و میله احیاء و مرمت شود.  

افشاریان در خاتمه یادآور شد: تامین آب، جلوگیری از کاهش دبی آب قنات ها، حفظ و نگهداری این منبع با ارزش آبی و افزایش راندمان آبیاری از اهداف اجرای این طرح در بخش کشاورزی است.

کد خبر 2462858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha