۶ آبان ۱۳۸۴، ۱۸:۳۵

مديردفتر تلويزيون كويت در ايران :

روحيه مبارزاتي ملت فلسطين مرهون جنبش بيداري امام خميني (ره) است/ گروه هاي فلسطيني بايد استراتژي جديدي براي مقابله با اسرائيل طراحي كنند

روحيه مبارزاتي ملت فلسطين مرهون جنبش بيداري امام خميني (ره) است/ گروه هاي فلسطيني بايد استراتژي جديدي براي مقابله با اسرائيل طراحي كنند

محمد صالح صدقيان مدير دفتر تلويزيون كويت در ايران گفت : اين روحيه كه امروز در جنبش هاي جهادي و ملت فلسطين شاهد هستيم مرهون جنبش بيداري است كه امام خميني"ره" آغازگر آن شد و ملت هاي مسلمان را به ضرورت حمايت از مساله فلسطين دعوت كرد.

محمد صالح صدقيان مديرتلويزيون كويت در ايران در گفتگو با خبرنگار بين الملل "مهر" درباره اهداف امام خميني"ره" از ناميدن روزي به عنوان روز جهاني قدس با بيان اين مطلب افزود : هدف امام خميني"ره" نگه داشتن ياد و نام قدس شريف و بيدار كردن مسلمانان جهان نسبت به خطراتي كه قدس اولين قبله مسلمانان را تهديد مي كند و لزوم حمايت مسلمانان از مبارزات وايستادگي و مقاومت بحق و مشروع ملت فلسطين بر ضد اشغالگران كشورشان بود.

صدقيان با صادقانه خواندن دعوت امام خميني تصريح كرد: جامعه عرب در ميان دعوت هاي قومي ملي از سوي سياستمداران قوميت گراي عربي كه نتوانستند مساله فلسطين و شعارهايي كه براي خدمت به اين مساله طرح مي شود را به عمل تبديل كنند، گرفتار شده بودند لذا هنگامي كه امام راحل شعار حمايت از مساله فلسطين و روز جهاني قدس را براي حمايت از اين مساله طرح كرد، جامعه عرب و اسلامي هم با آن همراهي نشان داد زيرا آن را دعوتي مخلصانه ديد و امروز شاهد توجه ملت هاي مسلمان به اين موضوع هستيم .

وي افزود: امام خميني ره با اعلان روز جهاني قدس به موضوع فلسطين بعد جهاني بخشيد ونه تنها توجه ملت ايران بلكه تمام توجه تمام ملت هاي مسلمان را به موضوع فلسطين براي همبستگي با ملت فلسطين معطوف كرد.

 صدقيان درباره نتايج برگزاري روز جهاني قدس از زمان اعلام آن و راه هاي بهتر برگزار شدن آن گفت : به اعتقاد من نظام قومي رسمي عربي در حمايت از مساله فلسطين شكست خوردو اين روحيه كه امروز در جنبش هاي جهادي و ملت فلسطين شاهد هستيم مرهون جنبش بيداري است كه امام خميني آغازگر آن شد و ملت هاي مسلمان را به ضرورت حمايت از مساله فلسطين دعوت كرد.

اين كارشناس افزود: همه مسلمانان بايد بيشتر از گذشته بر گرد شعارهاي حقيقي حمايت از  موضوع فلسطين براي مقابله با رژيم صهيونيستي و غلبه بر مخاطرات و چالش هاي پيش روي اين مساله حلقه بزنند و از آن حمايت كنند.

صدقيان درباره اينكه رژيم صهيونيستي براي عادي سازي روابط با كشورهاي عربي و اسلامي تلاش مي كند از اهميت مساله فلسطين بكاهد به خبرنگار مهر، گفت : رژيم صهيونيستي از همان زمان تشكيل نامشروعش تلاش كرد خود را وارد بافت و واقعيت عربي كند اما دوام و استمرار موضوع فلسطين در جامعه عربي و اسلامي باعث انزواي اين رژيم در بطن جامعه عربي و اسلامي شد.

صدقيان افزود : پس از جنگ سرنگوني رژيم صدام و جنگ افغانستان خلل و رخنه هايي در جهان عربي و اسلامي بوجود آمد و رژيم صهيونيستي تلاش كرد از اين شكاف ها به نفع خود استفاده كند و متاسفانه برخي كشورهاي عربي و اسلامي تحركاتي را در زمينه رابطه با اسرائيل آغاز كردند، رژيم صهيونيستي در صورتي كه بتواند طرح هاي توسعه طلبانه خود را عملي كند نه تنها بردولت هاي عربي و اسلامي بلكه بر كل روابط امنيتي و استراتژيكي منطقه تاثير خواهد گذاشت و كشورهاي منطقه بايد نسبت به خطرات عادي سازي با اين رژيم واقف و هوشيار باشند .

 جامعه عرب در ميان دعوت هاي قومي ملي از سوي سياستمداران قوميت گراي عربي كه نتوانستند مساله فلسطين و شعارهايي كه براي خدمت به اين مساله طرح مي شود را به عمل تبديل كنند، گرفتار شده بودند لذا هنگامي كه امام راحل شعار حمايت از مساله فلسطين و روز جهاني قدس را براي حمايت از اين مساله طرح كرد، جامعه عرب و اسلامي هم با آن همراهي نشان داد زيرا آن را دعوتي مخلصانه ديد .

 صدقيان با اشاره به اينكه نوار غزه تنها دو درصد از خاك فلسطين را تشكيل مي دهد، از تحركات برخي كشورهاي عربي و اسلامي براي عادي سازي روابط با اسرائيل انتقاد كرد و گفت : عقب نشيني از غزه كه بخشي بسيار اندكي از خاك فلسطين است، نمي تواند تحركات اين كشورها را براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي توجيه كند زيرا عقب نشيني از غزه به نفع صهيونيست ها بود تا خود را از باتلاقي كه در نوار غزه و كرانه باختري در آن گرفتار شده بودند، خلاص كنند.

وي تصريح كرد: هيچ دليل و توجيه براي عادي سازي روابط كشورهاي اسلامي و عربي با رژيم صهيونيستي وجود ندارد زيرا اين رژيم همچنان به دنبال عملي كردن روياهاي قديمي خود و طرح هاي توسعه طلبانه در منطقه است و همچنان به اشغال مناطق فلسطيني، سوري و لبناني ادامه مي دهد.

وي در پاسخ به سوال مهر كه آينده مقاومت ملت فلسطين در سايه روح توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي و دفاع قدرت هاي بزرگ از اين رژيم را چگونه مي بيند و آيا ادامه انتفاضه به نفع مساله فلسطين است؟ گفت : اوضاع كنوني منطقه بسيار خطرناك و دشوار و حساس است كه به طور كلي بر مساله فلسطين تاثيردارد.

آنچه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، اينكه  گروه هاي فلسطيني كه با رژيم صهيونيستي مبارزه مي كنند، بايد با در نظر گرفتن شرائط كنوني منطقه،استراتژي جديدي را براي مقابله با اسرائيل طراحي كنند، زيرا مرحله آينده شاهد فشارهاي گسترده اي بر كشورهاي منطقه براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي خواهد بود و گروه هاي فلسطيني بايد شيوه هاي مقابله با رژيم صهيونيستي را به گونه اي كه پيامدهاي فشارهاي آمريكا بر كشورهاي منطقه را مهار كنند، توسعه بخشند.
 

کد خبر 246308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha