۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶

نادری فر:

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر جوانان همدانی را تهدید می کند

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر جوانان همدانی را تهدید می کند

همدان - مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر، از مواد سنتی به صنعتی اقشار جامعه به ویژه جوانان را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نادری فر ظهر دوشنبه در نهمین جلسه کمیته مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه جامعه امروز ما از شیوع مواد مخدر و گرایش به سوء مصرف آن رنج می برد، اظهار داشت: بر خلاف برخی نظرات خوشبینانه مبنی بر کاهش آمار و گرایش جوانان به مواد مخدر، متاسفانه بیشتر شاهد تغییر در الگوی مصرف هستیم.

وی افزود: بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، استان همدان از لحاظ مصرف و شیوع مواد مخدر، شانزدهمین استان در بین سایر استانهاست که پیش از این جزء پنج استان اول شناخته می شده است.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در همین ارتباط گفت: طبق ارزیابی های فعلی استان، با کاهش آمار معتادان تزریقی روبرو شده که همین امر نشان می دهد تلاشها و زحمات دستگاههای متولی و نهادهای مردمی در کنترل و مهار اعتیاد موثر بوده است.

نادری فر با بیان اینکه ۲۴۰ منطقه ناپاک و آلوده در استان همدان شناسایی شده تاکید کرد: سازمانها و دستگاههای ذیربط باید با برنامه ریزی های استاندارد و نتیجه بخش و در تعامل با سازمانهای مردم نهاد، اقدام به اجرای سیاستهای سازمانی خود کنند.

وی حضور مردم در قالب تشکلها و نهادهای مردمی را یکی از محوری ترین امر تحقق اجتماعی کردن مبارزه و مقابله با مواد مخدر و اعتیاد برشمرد و ابراز داشت: حضور پر رنگ مراکز درمانی و بازتوانی اعتیاد و مشارکت سازمانهای مردم نهاد در بخشهای فرهنگی و آموزشی، در افزایش موفقیت دولت بسیار موثر بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان در پایان خواستار اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای حضور و مشارکت بیشتر آنان در امور فرهنگی و اجتماعی با هدف کاهش و کنترل مواد مخدر شد

کد خبر 2463491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha