۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲

آرشیو الکترونیکی ۱۲۶ میلیون سند هویتی

آرشیو الکترونیکی ۱۲۶ میلیون سند هویتی

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: شناسنامه در تمامی کشور به صورت مکانیزه و پایگاه محور صادر می شود که این امر یکی از مهمترین اقدامات در اتقان اسناد هویتی ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد ناظمی اردکانی در سومین همایش مدیران ادارات کل ثبت احوال استانها با بیان اینکه اتقان اسناد هویتی یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان ثبت احوال است گفت: بایستی از تمامی فناوریهای نوین در جهت اتقان اسناد هویتی استفاده کرد تا هیچ خدشه ای به هویت مردم وارد نشود و صدور شناسنامه مکانیزه مبتنی بر پایگاه در همین راستا است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش برای پیشبر اهداف و پیشرفت هر سازمانی امری ضروری است گفت: طبق توافقات، آموزشهای مجازی برای مدیران توسط دانشگاه های معتبر انجام خواهد شد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه برخی از خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان واگذار شده است، گفت: مدیران کل استانها بایستی در خصوص صدور پروانه و تایید صلاحیت دفتر نظارت کامل و دقیقی داشته باشند.

ناظمی اردکانی در خصوص ارائه خدمات به متقاضیان گفت: راهبرد ما در ثبت احوال تسهیل، سرعت و دقت و تکریم ارباب رجوع در ارائه خدمات به متقاضیان است.

وی آرشیو الکترونیکی ۱۲۶ میلیون سند هویتی، ایجاد دفاتر پیشخوان، ترویج کاربردی شدن کارت ملی، قضازدایی، ایجاد واحد ویژه در ادارات کل، اصلاحاتی در خصوص دستورالعمل فاقد ورقه و افراد مشکوک التابعه و تعیین وضعیت اسناد راکد را از جمله اقدامات ثبت احوال در تکریم ارباب رجوع عنوان کرد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به مباحث جمعیتی و سیاستهای کلی جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است تاکید کرد: مدیران کل استان و روسای شهرستانها، آمارهای جمعیتی را همراه با تحلیل های دقیق و علمی به مسئولین استان و شهرستان ارائه کرده و آنها را نسبت به مسائل جمعیتی توجیه کنند.

ناظمی اردکانی در خصوص جذب نیروی جدید گفت: با توجه به نوین سازی ثبت احوال در جذب نیروهای جدید باید افراد با استعداد، نخبه و کارآفرین را جذب کرد.

گفتنی است، در این مراسم مهندس طریقت معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی در خصوص شورای راهبردی توسعه مدیریت و نقشه راه دولت الکترونیک، مهندس پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی در خصوص تحلیل جمعیت استانها و دکتر کرمی معاون امور اسناد هویتی در خصوص تسهیل در ارائه خدمت به مردم مطالبی را عنوان کردند.

کد خبر 2464144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha