۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳

رحمتی:

دستگاهها در خصوص وظایف قانونی برای حفظ اراضی ملی کوتاهی کرده اند

دستگاهها در خصوص وظایف قانونی برای حفظ اراضی ملی کوتاهی کرده اند

زنجان-معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: دستگاههای اجرایی زنجان در خصوص وظایف قانونی خود نسبت به اراضی ملی کوتاهی کرده ند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رحمتی ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفظ  حقوق بیت المال و منابع طبیعی افزود: متاسفانه مشکلات امروز در خصوص باغ شهرها و تغییر کاربری اراضی ناشی از نوع نگرش دستگاههای اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: دستگاه هایی که هر نوع مجوز به اراضی تصرف شده ملی صادر کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

رحمتی تاکید کرد: متاسفانه کم کاری در این زمینه شده و نظارت لازم از دخل وتصرف اراضی ملی انجام نگرفته است.

وی گفت: روند نزولی حفظ اراضی  منابع طبیعی باعث ایجاد مشکلات فراوانی و تغییر کابری ها شده است.

معاون عمرانی استانداری زنجان ابراز کرد: اراضی ملی برای کشور امری حیاتی است و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاکید بر صیانت و حفظ منابع طبیعی دارند.

رحمتی با اشاره به وضعیت بارش ها در استان زنجان گفت: وضعیت بارندگی ها در استان بسیار نگران کننده است و این خود تاثیر فراوانی را بر منابع طبیعی می گذارد و از طرفی هم بیاییم با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغیبر کاربری مشکلات را چندین برابر بکنیم.

وی تصریح کرد: اگر دستگاههای متولی اراضی ملی و ذیربط به وظایف قانونی خود عمل می کردند بدون هیچ تردیدی به این جا نمی رسیدیم و نیاز به تشکل شورا نبود.

معاون عمرانی استانداری زنجان افزود: دستگاههای اجرایی کوتاهی کردند و باید نظارت و رصد خود از اراضی را بیشتر کنند و با اراضی که تغییر کابری شده اند برخورد جدی صورت گیرد.

رحمتی افزود: وضعیت اقتصادی جامعه نامطلوب است و این امر باعث شده برخی از مردم به سمت یک سری کارهای نامطلوب و نامعقول بروند.

وی گفت: نبود زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری در استان زنجان باعث شده است مردم به سمت کارهای اقتصادی نامطلوب که به اراضی و آینده کشور ضربه می زند گرایش پیدا کنند و در این کار هم موفق نمی شوند.

کد خبر 2464146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha