۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۵۷

فرخی:

دستگاههای خدمات رسان درزنجان قبل ازانتقال زیر ساخت استعلام دریافت کنند

دستگاههای خدمات رسان درزنجان قبل ازانتقال زیر ساخت استعلام دریافت کنند

زنجان-فرماندار زنجان گفت: دستگاه های خدمات رسان پیش از انتقال هر نوع زیرساختی به اراضی مختلف باید استعلام امور آب را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فرخی  ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال ومنابع طبیعی افزود: در رابطه با حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی فرمانداری زنجان به تمام دستگاه های شهرستان دستورالعمل صادر کرد که بر مبنای آن هیچ کدام از نهادهای دولتی نمی توانند مجوز تغییر کاربردی را در صورت عدم برخورداری از مجوز شرکت آب صادر کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از اراضی که به صورت غیر قانونی مورد بهره برداری قرار گرفته  اند از آب چاه های غیر مجاز استفاده می کنند.

فرماندار زنجان گفت: طی درخواست مجوز آبی فردی که زمینی به مساحت 100 هکتار را به صورت قطعه قطعه به هزار نفر واگذار کرده بود که منابع آب موجود در این منطقه به 50 هکتار بود. 

فرخی تاکید کرد: در عمل با بهره برداری از این زمینها 500 نفر به منابع آب دسترسی ندارند و آیندگان با مشکل آب مواجه خواهند بود.

وی در ادامه گفت : فرد  دیگری در اطراف شهر زنجان اقدام به تصرف یک قطعه زمین بزرگ در کنار یکی از دستگاه های مهم نظامی کرده است.

فرماندار زنجان گفت: این فرد علاوه بر تصرف غیر قانونی این زمین موفق به دریافت مجوز آب با عنوان پرورش شیلات شده ولی ما اجرای روند کاری او را متوقف کرده ایم.

فرخی تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای مقابله با افراد زمین خوار در استان در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار زنجان افزود: این اقدامات برای دولت هزینه بر است و این اقدامات علاوه بر تخریب چهره دولت و نهادهای دولتی باعث بی اعتمادی مردم به دولت و مسولان می شود. 

فرخی گفت: اگر امروز جلوی تغییر کاربری گرفته نشود اراضی ملی ما از بین می رود.

در این جلسه مدیرکل اطلاعات استان زنجان گفت: این اداره کل موضوع اراضی ملی در داخل و خارج از حرایم به ویژه در تصرفات غیرقانونی و اقدامی که در آنها انجام می شود را با جدیت پیگیری می کند.

وی افزود: متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه انجام نمی شود و مردم نگران هستند و در صورتی که اطلاع رسانی شود آنها توجیه خواهند شد.

مدیرکل اطلاعات استان زنجان گفت: گاه این متخلفان اقدام به ارایه قراردادهایی دارای هولوگرام به مردم می کنند و مردم نیز با مشاهده آن فکر می کنند که اقدامات فروشنده قانونی است و به این آرم اعتماد می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2464374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha