۲۴ دی ۱۳۹۳، ۸:۱۶

لحظاتی پیش؛

رئیس جمهور از بندر بوشهر بازدید کرد/ افتتاح طرح توسعه بندر بوشهر

رئیس جمهور از بندر بوشهر بازدید کرد/ افتتاح طرح توسعه بندر بوشهر

بوشهر - رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به استان بوشهر، از بندر بوشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان بوشهر، با حضور در بندر بوشهر از بخش‌هایی از ظرفیت‌های بندری استان بوشهر بازدید کرد.

در این بازدید همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر نیز آغاز شد. این طرح شامل سه پروژه است که ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب این پروژه ها سرمایه گذاری انجام می شود.

این طرحها شامل پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره هستند که در جزیره نگین احداث خواهد شد.

پایانه کانتینری با اعتباری معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می شود و ظرفیت واردات و صادرات بوشهر را افزایش می دهد.

ظرفیت این پایانه ۶۰۰ هزار TEU کانتینر، ۶۰۰ متر طول و شش دستگاه گنتری گرین دارد، قرار است این پایانه ظرف مدت ۳۰ ماه ساخته شود.

همچنین پایانه مواد فله مایع با ظرفیت یک میلیون تن به طول ۲۲۰ متر ساخته می شود که دارای ۱۸۰ هزار متر مکعب مخزن و چهار دستگاه لودینگ آرم است که این پروژه نیز ظرف مدت ۲۴ ماه اجرا می شود. سرمایه مورد نیاز برای احداث این پایانه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

پایانه چند منظوره نیز ظرفیتی معادل یک میلیون تن دارد و طول این مجموعه ۳۰۰ متر و شامل ۳۰ هزار متر مکعب سیلو و ۲۰ هزار SQM انبار است و در زمانی ۳۰ ماه احداث می شود و سرمایه  مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز دو هزار میلیارد ریال می باشد.

رئیس جمهور صبح روز سه‌شنبه وارد استان بوشهر شد و پس از برپایی مراسم استقبال در فرودگاه، به ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر رفت و در جمع مردم به ایراد سخنرانی پرداخت.

همچنین نشست توسعه سرمایه‌گذاری استان بوشهر با حضور رئیس جمهور، وزرا، مسئولان استان بوشهر و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های روز نخست حجت‌الاسلام روحانی در بوشهر بود

رئیس جمهور نشستی را نیز با حضور نمایندگانی از اقشار مختلف از جمله نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشگاهیان و ...برگزار کرد.

حضور در نشست شورای اداری استان بوشهر از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در دومین روز سفر به استان بوشهر است.

پایان‌بخش برنامه‌ رئیس جمهور در بوشهر نیز حضور در نشست با اصحاب رسانه استان خواهد بود.

لازم به ذکر است که اعضای هیئت دولت در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر نیز حضور یافتند و وضعیت اجرای طرح‌ها و همچنین مشکلات و نیازهای استان را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر 2464556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha