۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

حقیقی:

ستاد پشتیبانی از واحدهای تولیدی در خراسان جنوبی تشکیل شود

ستاد پشتیبانی از واحدهای تولیدی در خراسان جنوبی تشکیل شود

بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ما امروز نیاز به حمایت واحدهای تولیدی داریم، گفت: باید ستاد پشتیبانی واحدهای تولیدی در کشور و در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نعمت اله حقیقی ظهر چهارشنبه در نخستین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان اظهار کرد: پایشی که در بین واحدهای تولیدی استان انجام شده نشان می دهد که پرداخت مالیات یکی از مشکلات بیشتر واحدهای تولیدی استان است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی استان به خصوص در بخش کشاورزی با کاهش تولید و مشکلات عدیده ای رو به رو شده اند، تصریح کرد: متاسفانه دارایی بیشتر اوقات بر اساس تولیدات قبلی از واحدها مالیات دریافت می کند که این امر درست نیست.

کاهش رتبه تولید پنبه در استان از رتبه سوم به پنج کشوری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد:هر چند بعضی از واحدهای تولیدی مدیریت درستی ندارند و حسابداری آن ها به شکل درستی انجام نمی شود، اما اگر اداره کل دارایی به صورت درست مالیات دریافت نکند در سال آینده واحدهای تولیدی استان با مشکل جدی مواجه و بعضی از آن ها برشکست خواهند شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید پنبه در استان از رتبه سوم به رتبه پنج کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: این موضوع بیشتر به این دلیل بوده که ما نتوانسته صنایع تبدیلی این محصول را در استان ایجاد و حمایت کنیم.

وی، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه برای پرداخت هزینه های تأمین اجتماعی از سوی کارفرمایان یارانه و امتیازی در نظر گرفته نشده  و لازم است که سازمان تأمین اجتماعی نگاه ویژه ای به بخش تولید استان داشته باشد.

بخش معدن از محورهای اصلی توسعه اقتصادی استان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ما امروز نیاز به حمایت واحدهای تولیدی داریم، عنوان کرد: امروز جنگ اقتصادی در تمام بستر تولیدی کشور وجود دارد و باید ستاد پشتیبانی واحدهای تولیدی در کشور و در استان تشکیل شود.

حقیقی، بخش معدن را یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید نگاه ویژه به این بخش به خصوص به مالیات، تأمین اجتماعی و تأمین منابع آن داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم توسعه اقتصادی در استان داشته باشیم راهی جز توسعه اقتصادی مبتنی بر معدن نداریم.

صنایعی در استان مستقر شوند که با محیط و شرایط استان سازگار باشند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید صنایعی در استان مستقر شوند که با محیط، پتانسیل ها و مزیت های استان سازگار باشند، بیان کرد: در حال حاضر این پتانسیل ها تعیین و براساس آن صنایع استان مشخص شده است.

حقیقی با بیان اینکه اگر امروز در بدترین شرایط رکود با تلاش های دولت چهار درصد رشد اقتصادی در کشور محقق شده، حدود  دو درصد از آن مربوط به بخش معدن است، عنوان کرد: این در حالی است که بیشتر مشکلات موجود بر سر راه این بخش مربوط به دستگاه های اجرایی استان بوده و بنابراین باید به توسعه و رفع مشکلات بخش معدن توجه ویژه ای شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نوع سرمایه گذاری که مقدم برای توسعه صنعتی استان است، حمایت شود، اظهار امیدواری کرد: با نگاه حمایتی همه مدیران استان مشکلات این بخش به زودی حل شود.

کد خبر 2465000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha