۲۶ دی ۱۳۹۳، ۹:۱۴

طالب زاده:

جشنواره عمار نقص های جشنواره فیلم فجر را پوشانده است

جشنواره عمار نقص های جشنواره فیلم فجر را پوشانده است

شیراز - فعال سینمایی کشور گفت: امروزه مشاهده می شود جشنواره فیلم عمار کمبود های جشنواره فیلم فجر را مرتفع کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر طالب زاده شامگاه پنج شنبه در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار در شیراز بیان کرد: این جشنواره بر مبنای صحبت‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و خواسته مقام معظم رهبری است که امروزه مشاهده می شود کمبود های جشنواره فیلم فجر را مرتفع می کند و تمامی خواسته های نظام جمهوری اسلامی را اجرایی کرده است.

وی بابیان اینکه  جشنواره فیلم عمار می تواند سینمای جهان را به چالش بکشاند، گفت: همان‌گونه که انقلاب اسلامی نظام‌های سیاسی را به چالش کشید جشنواره فیلم عمار و حرکت‌های رسانه‌ای می تواند سینمای جهان را مورد انتقاد صحیح قرار دهد.

طالب زاده اضافه کرد: هم اکنون مشاهده می شود فیلم‌های هالیوودی تنها تاریکی را نشان می دهند  و حتی فیلم‌هایی که درباره پیامبرانی چون نوح و موسی ساخته اند تنها  چهره‌ای تاریک، بی‌ایمان و مایوس را از انبیا به تصویر کشانده اند از این رو ضروری است که سینمای عمار در زمینه نقد و انقاد فیلم های کشور وارد میدان شود.

این منتقد سینما عقیده دارد مسئولان امر باید آموزش جوانان فیلمساز را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم ابتکار و خلاقیت  را بیشتر در آثار فیلمسازان جوان مشاهده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت مهم شبکه‌های استانی بیان کرد: شبکه‌های استانی در هر استان به مثابه رسانه ملی برای کشور است یعنی به همان اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد بنابراین شبکه‌های استانی باید از ظرفیت و استعداد جوانان متعهد استفاده کنند.

طالب‌زاده افزود: شبکه‌های استانی می‌توانند با پخش مستندها و فیلم‌های عمار که توسط جوانان انقلابی ساخته شده از آنان حمایت و از این ظرفیت برای عمل به رسالت خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها و امکانات در شبکه‌های استانی فراهم است، یادآور شد: کارهای خوبی در شبکه‌های استانی در حال انجام است اما در حد جمهوری اسلامی ایران نیست بنابراین باید خروجی‌های جشنواره فیلم عمار در شبکه‌های استانی پخش شود.

کد خبر 2465836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha