۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳

نمایش فیلم‌های برتر سال در بخش خارج از رقابت برلین

نمایش فیلم‌های برتر سال در بخش خارج از رقابت برلین

«سلما»، «زندگی» و «زن طلایی» از جمله فیلم هایی هستند که در جشنواره فیلم برلین در بخش خارج از رقابت به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «سلما» ساخته آوا دوورنی که فیلمی درباره جنبش حقوق مدنی است و در عین حال چشم به اسکار هم دارد، فیلم «عشق و شفقت» فیلم زندگینامه ای درباره گروه بیچ بویز با بازی جان کیوزاک، الیزابت بنکس و پل دانو در نقش برایان ویلسون به کارگردانی بیل پولند، و «زن طلایی» به کارگردانی سیمون کورتیس با بازی هلن میرن و رایان رینولدز از جمله فیلم های سال هستند که در جشنواره فیلم برلین و در بخش خارج از رقابت به نمایش در می‌آنید.

در «سلما» دیوید اویلوو در نقش مارتین لوترکینگ ظاهر شده است و فیلمی تاریخی از راهپیمایی سلما به مونتگومری در سال 1965 است.

در «زن طلایی» هلن میرن در نقش ماریا آلتمن بازی کرده است؛ یک یهودی مهاجر که با وکیلش با بازی رینولدز تلاش می‌کند تا دارایی‌های خانواده اش را که در جنگ جهانی دوم به تصرف نازی‌ها درآمده بود، و در میانشان یک نقاشی از گوستاو کلیمت نیز جای دارد، دوباره پس بگیرد.

«زندگی» ساخته آنتون کوربین با بازی رابرت پتینسون در نقش عکاس مجله «لایف» و دین دیهان در نقش جیمز دین ستاره هالیوود از جمله فیلم‌هایی است که برای اولین بار در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

«کوهستان ویرجین» ساخته داگور کاری ایسلندی که فیلم «قلب خوب» را در کارنامه اش دارد و فیلم «آمففوملو نفس بکش» اقتباسی از آفریقای جنوبی از زندگی مارک دورنفورد-می که در سال 2005 برنده خرس طلای برلین شد نیز در این جشنواره نمایش داده می شوند.

ارمانو اولمی کارگردان ایتالیایی نیز فیلم «گیاهان دوباره شکوفه می کنند» را برای اولین بار در اروپا، در برلین اکران می کند. فیلمی از کارگردان مطرح آلمانی مارگارت فون تراتو با عنون «دنیای از دست رفته» برای اولین بار در برلین نمایش داده می‌شود. «آتش هفتم» مستندی جدید از جک پتیبون ریکوبون کارگردان «غدای مقدس» نیز در بخش خارج از رقابت برلین برای اولین بار در جهان نمایش داده می شود.

شصت و پنجمین دوره فیلم برلین از 5 تا 15 فوریه (16 تا 26 بهمن) برگزار می‌شود. 

کد خبر 2465908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha