۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴

مهدی مهدوی کیا عنوان کرد:

خاطره چیپ گل‌محمدی، تمایل برای حضور در پرسپولیس و تبریک به کی‌روش

خاطره چیپ گل‌محمدی، تمایل برای حضور در پرسپولیس و تبریک به کی‌روش

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرات دو دهه حضورش در تیم های مختلف را مرور کرد که یکی از آنها خاطره ضربه پنالتی یحیی گل محمدی در دیدار برابر چین بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدوی کیا که دو دهه در فوتبال ایران و آلمان بازی کرد و سالها به عنوان بازیکن در تیم ملی حضور داشت، قصد دارد با حضور در کلاس های آموزشی، مربیگری را از رده های پایه آغاز کند و بعدها در تیم پرسپولیس و تیم ملی کشورمان حضور یابد.

مهدوی کیا که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود با اشاره به اینکه در ورزش ایران باید به همه رشته ها توجه ویژه داشت اما فوتبال جایگاه خودش را دارد به مرور خاطرات حضور در تیم ملی پرداخت و در مورد چهار دوره حضورش در جام ملت های آسیا توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این مورد گفت: در جام ملت های سال 1996 من جوانی 19 ساله بودم. یک تیم واقعا رویایی داشتیم و هر چند بازی اول را باختیم اما در ادامه بسیار خوب کار کردیم. به نظرم آن بازیکنان نسل طلایی فوتبال ایران بودند که بعد از یکی - دو سال افت فوتبال کشورمان توانستند تیم ملی را به شرایط مطلوب باز گردانند. ما مستحق قهرمانی در آن مسابقات بودیم و یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال ایران بود.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در سال 2000 ما تیم خوبی داشتیم اما به خاطر اتفاقاتی که رخ داد نتایج خوبی نگرفتیم و پس از شکست برابر کره جنوبی از دور مسابقات کنار رفتیم. اما جام ملت های 2004 یکی از بهترین دوران فوتبالی ما بود که تیم بسیار خوبی داشتیم و قطعا شایسته قهرمانی بودیم. ما در این دوره تیم بسیار خوبی داشتیم که صدرصد باید قهرمان می شدیم اما به خاطر ضربات پنالتی نتوانستیم به فینال برسیم.

مهدی مهدوی کیا خاطرنشان کرد: در جام ملت های سال 2007 هم هر چند تیم خوبی بودیم اما نتایج خوبی کسب نکردیم و بازهم با شکست برابر کره جنوبی از دور مسابقات حذف شدیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد ضربه پنالتی یحیی گل محمدی در جام ملت های 2004 برابر چین که منجر به شکست ایران شد به مرور خاطره آن بازی پرداخت و گفت: همانطور که گفتم ما در آن دوره بهترین تیم ایران را داشتیم و می توانستیم قهرمان شویم اما در دیدار برابر چین داور لبنانی کاملا مغرضانه قضاوت کرد و کار به پنالتی کشید.

وی ادامه داد: هنگام زدن ضربات پنالتی من به سمت بازیکنان رفتم و با آنها صحبت کردم که شرایط حساس است و مراقب زدن ضربات باشند. به یحیی هم گفتم که چه برنامه ای برای زدن پنالتی داری که گفتی یک ایده خوب دارم! موقعی که ضربه چیپ را زد و دروازه بان چین گرفت من باور نمیشد که بازی برای ما تمام شده است. بعد از بازی من برای تست دوپینگ رفتم و نیمه های شب بود که کارمان تمام شد و وقتی به هتل برگشتم چون با یحیی هم اتاق بودم دیدم روی تخت خوابیده و پتو را روی صورتش کشیده است. بهش گفتم آخه این چه ایده جدیدی بود که تو داشتی؟

مهدوی کیا در مورد شرایط فعلی تیم ملی ایران گفت: تیم ما با برنامه بازی می کند و می داند چه می خواهد. ساختار دفاعی تیم ملی خیلی خوب است و با تفکر بازی می کند. باید به آقای کی‌روش و بازیکنان تیم ملی تبریک گفت که دو بازی را با برنامه و پیروزی به پایان بردند. تیم ملی حساب شده بازی می کند و هدفش این است که اول گل نخورد و بعد به گل برسد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: ما برابر تیم امارات همیشه برنده بوده ایم. با این حال تیمی که برابر ایران قرار خواهد گرفت از نوجوانان کنار هم بازی کرده اند و به المپیک هم راه پیدا کرده اند و با همین مربی بوده اند. انها تیم هماهنگی هستند که کاملا همدیگر را می شناسند. با این حال تیم ملی ایران حتما باید این بازی را ببرد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود.

مهدی مهدوی کیا در پاسخ به این پرسش که آیا آرزویش هدایت تیم ملی ایران، باشگاه پرسپولیس و یا هامبورگ به عنوان سرمربی است گفت: به هر حال بعد از دو دهه فوتبال بازی کردن من نمی‌توانم از فوتبال جدا شوم. با این حال همانطور که یک بازیکن باید فوتبال را از رده های پایه آغاز کند، مربیگری را هم باید از پایه آغاز کرد. به همین خاطر قصد دارم در کلاس های مربیگری شرکت کنم. با مسئولان باشگاه هامبورگ هم صحبت کرده ام.

وی ادامه داد: دوست دارم بتوانم در آینده به باشگاه پرسپولیس که از دوران کودکی عاشقش بوده ام کمک کنم. متاسفانه این تیم این فصل شرایط خوبی ندارد و به خاطر تغییرات مدیریتی که داشته اوضاع خوبی ندارد. این تیم فراز و نشیب زیادی داشته و با حاشیه های زیادی دست به گریبان بوده است.

مهدوی کیا در پایان خاطرنشان کرد: فعلا تمرکزم روی فوتبال پایه است و می خواهم یک تیم 15 نفره از بهترین بازیکنان زیر 11 سال فوتبال ایران را به یک تورنمنت معتبر اروپایی ببرم. چند بازیکن خوب و نخبه را هم پیدا کرده ام و امیدوارم کمک کنند تا این کار را انجام دهم.

کد خبر 2465948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha