۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

واکنش رایس به لو رفتن محرمانه‌ترین عملیات علیه ایران/ شگفت‌انگیز بود

واکنش رایس به لو رفتن محرمانه‌ترین عملیات علیه ایران/ شگفت‌انگیز بود

رایس به عنوان یکی از شاهدان اصلی پرونده "جفری استرلینگ" که متهم است این اطلاعات را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز قرار داده، در جلسه محاکمه حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP)، طی گزارشی به انتشار اظهارات "کاندولیزا رایس" در جریان محاکمه متهم اصلی لو رفتن اطلاعات سیا در عملیات خرابکاری علیه برنامه هسته ای ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است: «"کاندولیزا رایس" مشاور سابق امنیت ملی، روز پنجشنبه به اعضای هیئت منصفه گفت که از افشای ماموریت طبقه بندی شده سیا برای خنثی کردن برنامه هسته ای ایران، به یک گزارشگر، حیرت زده شده است.»

رایس به عنوان یکی از شاهدان اصلی پرونده "جفری استرلینگ" 47 ساله که متهم است این اطلاعات را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز قرار داده، در جلسه محاکمه حضور داشت.

"جفری استرلینگ"، افسر آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا، اتهام خود مبنی بر ارائه اطلاعات محرمانه به "جیمز ریزن" خبرنگار نیویورک تایمز را به طور کلی انکار کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است: «رایس در شهادت خود گفت که این برنامه یکی از محرمانه ترین عملیات ها در طول دوره مسئولیت وی به عنوان مشاور امنیت ملی در دوره اول ریاست جمهوری جرج بوش بوده است».

نگارنده در ادامه به فشارهای سیا بر خبرنگار نیویورک تامیز برای جلوگیری از انتشار گزارش مربوط به عملیات سیا برای خرابکاری در برنامه هسته ای ایران، در دوره ریاست جمهوری جرج بوش اشاره می کند که باعث شده است این خبرنگار با تالیف کتابی به نام "وضعیت جنگی" از این عملیات پرده بردارد.

 

کد خبر 2465964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha