۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴

مقدم عنوان کرد:

مسلمانان بزرگترین قربانیان افراط گرایی در دنیا هستند

مسلمانان بزرگترین قربانیان افراط گرایی در دنیا هستند

یاسوج – مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد ریشه افراط گرایی را غربیها دانست و گفت: مسلمانان بزرگترین قربانیان افراط گرایی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم مقدم صبح شنبه در جمع خبرنگاران توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد و اظهار داشت: اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو نه حرکتی جهت آزادی بیان که گامی در راستای بسط اندیشه های ضد آزادی و ضد انسانی است.

وی تصریح کرد: این اولین بار نیست که کشورهای مدعی آزادی بیان از اقدامات افراط گرایانه برخی افراد در توهین به مقدسات مسلمانان حمایت می کنند.

مقدم با بیان اینکه مسلمانان همواره از مخالفان حرکات افراط گرایانه بوده اند، افزود: حمایت همیشگی غرب از افراط گرایان و زمینه سازی آنها برای بسط اقدامات تروریستی در خاورمیانه عامل ناامنی منطقه و جهان است.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: اگر در پی قربانیان افراط گرایی برآئیم بدون شک این مسلمانان هستند که همواره قربانی افراط گرایی مورد حمایت غرب بوده اند.

وی کشتارهای ۶۰ سال اخیر اسرائیل، فعالیت القاعده و فعالیت این روزهای داعش را نمونه هایی از افراط گرایی مورد حمایت غرب دانست و گفت: در تمام این فعالیت های تروریستی که اسناد حمایت غرب از آنها برملا شده است قربانیان اصلی مسلمانان بوده و هستند.

مقدم تصریح کرد: اقدام تکفیری ها و اقدام نشریه شارلی ابدو هر دو از یک جنس است و غربیها که خود حامی افراط گرایی هستند، امروز از آزادی بیان و ارزش جان انسان ها سخن می گویند.

وی تاکید کرد: علاوه بر مسلمانان انسان های آزاده ای که از قلبی سلیم برخوردارند نیز به پیامبر عظیم الشان اسلام علاقه داشته و توهین به ایشان را محکوم می کنند.

مقدم با اشاره به حادثه یازده سپتامبر و تلاش غرب در بسط اسلام هراسی گفت: در آن واقعه غرب تلاش کرد تا موج اسلام گرایی را متوقف کند اما همان حادثه زمینه آشنایی بیشتر مردم جهان با اسلام را فراهم کرد و چهره نورانی اسلام را برای مردم از پیش روشنتر کرد.

وی تصریح کرد: هوشیاری مسلمانان و بویژه جامعه دانشگاهی مسلمان می تواند این تهدید را به فرصتی عمیق برای شناساندن اسلام به مردم جهان تبدیل کند.

 

کد خبر 2466450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha