۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶

رويكرد جامع سازمان دارالقرآن در مسابقات «تلاوت»

رويكرد جامع سازمان دارالقرآن در مسابقات «تلاوت»

سازمان دارالقرآن‌ نتايج مرحله استانی دومين دوره مسابقات «تلاوت» را اعلام و از بين قريب به ۵ هزار شركت‌كننده، ۱۴۴ «حافظ» و «قاری حافظ» مسلط بر مفاهيم آيات منتخب قرآن كريم را راهی رقابت كشوری كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استاني مسابقات جامع قرآني «تلاوت» به پايان رسيد و نتايج آن نشان مي‌دهد كه از بين قريب به ۵ هزار شركت‌كننده، ۱۴۴ نفر به مرحله كشوري اين مسابقات راه يافته‌اند و از ۲۹ بهمن‌ماه رقابت‌هاي خود را در تهران، آغاز خواهند كرد.

مسابقات قرآني «تلاوت» در عين برگزاري مسابقات حفظ قرآن و صوت و لحن، ميزان آشنايي متقاضيان هريك از اين رشته ها به مفاهيم قرآن كريم را نيز مي‌سنجد و علاوه بر آن در بخش صوت و لحن، قاريان موظفند قطعات انتخابي خود را از حفظ تلاوت كنند؛ از اين مي‌توان گفت كه اين مسابقات رويكردي «جامع» به موضوع مسابقات قرآن كريم دارد و توانسته قدمي در مسير خواسته مقام معظم رهبري در زمينه حافظ شدن قاريان قرآن كريم بردارد.

اين رويكرد جامع اكنون در طرح‌هاي آموزشي سازمان دارالقرآن نيز به خوبي قابل رؤيت است به گونه‌اي كه در اردوي استعدادهاي درخشان تلاوت كه قاريان مستعد نوجوانان را شناسايي و آموزش مي‌دهد نيز علاوه بر ارائه آموزش‌هاي متعدد در زمينه‌هاي تجويد، صوت و لحن، به مسائلي از جنس «سبك زندگي قرآني» نيز پرداخته مي‌شود.

همچنين در مسابقات «تلاوت»، برگزيدگان هر استان از هداياي نقدي كه در بهمن‌ماه از طريق ادارات‌كل تبليغات اسلامي هر استان پرداخت خواهد شد بهره‌مند مي‌شوند.

کد خبر 2466451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha