۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۵۱

با صدور بیانیه های جداگانه/

نهادهاو تشکل های دینی خراسان شمالی هتک حرمت پیامبراسلام را محکوم کردند

نهادهاو تشکل های دینی خراسان شمالی هتک حرمت پیامبراسلام را محکوم کردند

بجنورد - نهادها و تشکل های دینی خراسان شمالی با صدور بیانیه های جداگانه ای هتک حرمت پیامبر اسلام را از سوی نشریه فرانسوی محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با صدور بیانیه ای اقدام شارلی ابدو، نشریه فرانسوی در انتشار دوباره کاریکاتور موهن علیه نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بی‌شک خشونت و افراط‌ گرایی افسار گسیخته در هر جا و از سوی هر جایی مذموم، نکوهیده و غیر قابل دفاع است، همان گونه که از جرم اهانت یک نشریه به مبانی دین مبین اسلام و پیامبر اعظمش(ص) هم نمی‌توان گذشت، لیکن نکوهیده تر، استفاده از این رویداد برای فضاسازی علیه پیروان یکی از بزرگترین مکاتب آسمانی است که بلافاصله پس از این حادثه آغاز و همچنان ادامه دارد.

این بیانیه می افزاید: حرکت شرم آور و دین ستیز نشریه فرانسوی در بازنشر کاریکاتور موهن علیه رسول مهر و رحمت، پیامبر اعظم، قلوب تمامی آزادگان جهان و موحدان علی الخصوص مسلمانان عالم را جریحه دار کرد.

این بیانیه تأکید می کند: اسلام هراسی و به طبع آن اسلام ستیزی و ریشه کن کردن اسلام سیاسی ناب محمدی(ص) سرمنشاء و دستور کار اصلی نظام سلطه می باشد.

اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در پایان این بیانیه ضمن محکومیت هرگونه اعمال تروریستی، اقدام موهن نشریه فرانسوی را در توهین به ساحت مقدس حضرت خاتم الانبیاء، پیامبر اعظم(ص)، محکوم کرده و از عموم آزادمردان و پیروان ادیان آسمانی به ویژه علما و نخبگان امت اسلام می خواهد تا در برابر این اقدام وقیحانه موضع گیری کرده و تلاش خود را مصروف افشای پشت پرده جریان های تروریستی اسلام نما و همچنین دشمنان پلید اسلام ستیز و اهانت کنندگان به ساحت مقدس حضرت ختمی مرتبت(ص) نمایند.

بیانیه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی

فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی نیز با صدور بیانیه ای عمل ننگین انتشار کاریکاتور موهون هتک حرمت به ساحت ربانی و مقدس نبی مکرم اسلام(ص) از سوی مجله فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کردند.

در متن این بیانیه آمده است: داستان هتک حرمت به ساحت ربانی و مقدس محمد(ص) و آل محمد(ع) داستان پوسیده و نخ نمایی است که سردمداران متحجر، ترسو و ناگزیر غرب؛ آن مدعیان بی حریم، منفعت طلب و نابلد حقوق بشر که کابوس هراس از اقتدار بی برو برگرد اسلام و مسلمانان دمی آرامشان نمی گذارد، مدام به این ریسمان در حال سقوط چنگ می زنند و در خیال گنگشان زبانه ای مشتعل بر آتش نابودی آیه های قرآنی و کلام وحی می افزایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما قدر مسلم آنچه آشکار می شود؛ نور مقتدر و هیبت استوار اسلام و مسلمین است چرا که در آنچه خدا حکم کرده خلل راه ندارد و صد البته همان گونه که حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب در پیام آگاهی بخش خود تأکید کردند؛ این حرکات مذبوحانه دشمنان نشانه‌ عظمت و اهمیت خیزش بیداری اسلامی و بشارت دهنده رشد روزافزون آن است.

این بیانیه می افزاید: ما اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اعتقاد بر اینکه این هتک حرمت ها ترور انسانیت و سرکوفتن بر سنگ ماقبل تحجر، بدویت کور و ابتذال مطلق است دقیقا همانگونه که تندرویان بی اخلاق و بی شرم گروه های تکفیری و داعش با هر ترور در لجن عقب ماندگی فرو می روند؛ هم فریاد با همه مسلمانان و آزادگان جهان و حامیان ارزش های انسانی، این اقدام مبتذل، موهن و دور از عقل دشمنان انسانیت و مدعیان دروغین حقوق بشر را محکوم کرده و هم صدا با همه مسلمانان و همه کسانی که دغدغه انسان دارند، محاکمه قضایی عاملان این اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی را در دادگاه های معتبر بین المللی خواستاریم.

 

کد خبر 2466885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha