۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴

الهی خبر داد:

پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی ٨٠ درصد پیشرفت دارد

پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی ٨٠ درصد پیشرفت دارد

عسلویه - مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس گفت: پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی ٨٠ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی الهی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه فازهای پارس جنوبی صورت گرفته است و وزارت نفت نیز تاکید ویژه‌ای بر توسعه این فازها و افزایش برداشت گاز دارد.

وی ادامه داد: تعدادی از فازهای پارس جنوبی امسال به عنوان طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد تسریع در اجرای این طرح‌ها بوده‌ایم که یکی پس از دیگر تکمیل می‌شوند.

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرحهای شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به وعده وزارت نفت برای افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز در پارس جنوبی، اضافه کرد: این وعده با اجرای فازهای ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی محقق شده است.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته میزان تولید گاز در پارس جنوبی ۲۸۰ ميليون متر مكعب در روز بود، خاطرنشان ساخت: میزان تولید گاز در پارس جنوبی هم اکنون به ۳۸۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

الهی خاطرنشان ساخت: ترین‌های مختلف فازهای اولویت‌دار پارس جنوبی یکی پس از دیگری تکمیل می‌شوند و وارد مدار تولید گاز می‌شوند که این موضوع افزایش قابل توجه تولید گاز کشور نسبت به سال گذشته را در پی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل فاز ۱۹ پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: حفاری‌های این فاز پایان یافته است و پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی ٨٠ درصد پیشرفت دارد.

کد خبر 2467176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha