۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

آیت الله دری نجف آبادی:

توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری نیازمند منابع مالی است

توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری نیازمند منابع مالی است

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیازمند منابع مالی بوده و کمک خیرین علاقمند برای احداث فاز دوم این پروژه در تامین منابع مالی موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ظهر یکشنبه در همایش رونمایی از اوراق وقف ساخت فاز دوم بیمارستان سرطانی آیت الله خوانساری، با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان سرطانی آیت الله خوانساری اراک پس از بهره برداری از فاز اول مطرح شد، گفت: برای آغاز عملیات فاز دوم و سفارش تجهیزات و امکانات لازم برای این بیمارستان نیازمند منابع مالی هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقف مال عملی بسیار نیکو و ماندگار برای افراد حتی پس از مرگ است، افزود: افرادی که علاقمند به شرکت در این عمل خیرخواهانه هستند، بهتر است مبالغی مورد نظر خود را به عنوان اوراق وقف خریداری کنند تا نیاز اولیه برای آغاز عملیات تامین شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه برای آغاز عملیات نیازمند نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال هستیم، اضافه کرد: پس از ساخت برای تجهیز و خریداری وسایل مورد نیاز و دستگاه های پزشکی نیازمند منابع هستیم.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اگر منابع در زمان معین تامین شود، احداث و تجهیز این بیمارستان با کیفیت مطلوب ظرف دو یا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مجوز فروش ۱۰۰ میلیارد ریال اوراق وقف در استان اخذ و از ۲۷ دی ماه در دسترس علاقمندان برای فروش گذاشته می شودمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این همایش با بیان اینکه طرح توسعه و گسترش فضای بیمارستان موقوفه آیت الله خوانساری اراک به ‌عنوان نیاز ضروری استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این راستا، مجوز فروش ۱۰۰ میلیارد ریال اوراق وقف در استان اخذ و از ۲۷ دی ماه در دسترس علاقمندان برای فروش است.

حجت اسلام آیت الله عباسیان با اشاره به اینکه پروژه احداث فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت‌الله خوانساری اراک از محل فروش اوراق وقف انجام می شود، افزود: اکنون بیمارستان آیت الله خوانساری اراک ۶۴ تخت داشته و روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ بیمار انتظار تخت برای بستری هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم بالای متقاضیان این مقدار امکانات پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان نیست، اظهار کرد: فروش اوراق وقف با مشارکت و همت مردمی سبب احداث این بیمارستان و گسترش و توسعه آن برای کاهش آلام بیماران و خانواده آنان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله سلامت در برنامه بودجه ۹۲ و ۹۳، بانک مرکزی مجوز فروش۱۰۰ میلیارد ریال اوراق وقفی جهت احداث فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت الله خوانساری اراک را صادر کرده و علاقمندان می توانند برای دریافت این اوراق به بانک ملت مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان اینکه در جامعه اسلامی سنت حسنه وقف به‌ عنوان یکی از پایگاه‌های مهم اقتصادی بوده و از نقش و اهمیت ویژه ای برای حل مشکلات جامعه برخوردار است، اضافه کرد: اکنون مساله سلامت یکی از مهمترین و ضروری ترین نیازهای روز جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی سنت حسنه وقف، گفت: اقتصادی که توام با وقف باشد تحریم‌ها در آن هیچ اثری نداشته و همگان باید نسبت به احیای این سنت الهی در جامعه تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در جامعه و افزایش فرهنگ وقف نیازمند حضور اقشار جامعه است، گفت: اکنون باید مردم برای رفع مشکلات جامعه که دولت توان مالی برای ورود به آن را ندارد، همکاری کنند.

حجت اسلام عباسیان با اشاره به اینکه بانک مرکزی با فروش اوراق وقفی با حداقل یک میلیون ریال موافقت کرده است، افزود: اوراق وقفی قابل فروش با مبالغ یک میلیون ریال، پنج میلیون ریال، ۱۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال، ۱۰۰ میلیون ریال و بیشتر در دسترس خیران است.

 وی بیان کرد: به دلیل اینکه وجه نقد قابلیت وقف شدن ندارد، اوراق وقفی نیازمند عقد صلح بوده که نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به نیابت از افرادی که اوراق را خریداری کردند، ساختمان بیمارستان را احداث و وقف می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه افراد برای خرید اوراق وقفی محدودیت زمانی ندارند، ابراز امیدواری کرد: با اطلاع رسانی مطلوب اوراق وقفی ظرف مدت سه ماه توسط مردم خیر استان خیریداری و فاز دوم در آینده ای نزدیک به بهره برداری رسد.

کد خبر 2467428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha