۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵

سردار دهقان در دیدار با وزیر دفاع روسیه تاکید کرد:

ضرورت ایجاد پیمانهای منطقه ای برای مهار تروریسم و افراط گرایی در منطقه

ضرورت ایجاد پیمانهای منطقه ای برای مهار تروریسم و افراط گرایی در منطقه

وزیر دفاع کشورمان بر ضرورت توسعه همکاری های دفاعی و امنیتی ایران و روسیه و ایجاد پیمانهای منطقه ای برای مهار بحران های ناشی از تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان امروز در دیدار و گفتگو با ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه که به تهران سفر کرده است با اشاره به دیدگاههای مشترک ایران و روسیه در قبال مسائل سیاسی، منطقه ای و جهانی، گفت: ایران و روسیه می توانند با استفاده از ظرفیت های خود، الگویی از همکاری های مکمل دو کشور را به نمایش بگذارند.

وی افزود: ما معتقدیم شرایط کنونی برای گسترش و توسعه همکاری ها فرصت مغتنمی است تا با کمک یکدیگر این فرمایش مقام معظم رهبری را که «روسیه مقتدر و ایران مستقل دو رکن مهم ثبات منطقه ای و جهانی هستند» محقق کنیم.

سردار دهقان همچنین با محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در  منطقه جولان که منجر به شهادت جمعی از رزمندگان حزب الله لبنان شد، گفت: این جنایت که در تداوم اقدامات تروریستی این رژیم در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و نیز در ادامه حمایت های آشکار و پنهان آنها از تروریسم تکفیری انجام شد هدفی جز برهم زدن امنیت منطقه و جهان را دنبال نمی کند و پرونده ننگین جنایات جنگی این رژیم را تکمیل کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکا و غرب سیاست فرسایش ظرفیت ها و زیرساخت های راهبردی کشورهای مستقل را دنبال می کنند، ایران و روسیه می توانند با همکاری و هم افزایی و نیز فعال سازی ظرفیت های راهبردی با زیاده خواهی های آمریکا مقابله کنند.

سردار دهقان با تاکید بر اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با خطر تروریسم، خشونت و افراط گرایی، خواستار ایجاد پیمان های منطقه ای برای مدیریت و مهار بحران های ناشی از این خطرات شد و خاطرنشان کرد: تقویت ساختارهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی منطقه ای، نظیر سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای و ایجاد ساختارهای جدید امنیتی می تواند زمینه غلبه بر این مشکلات را فراهم کند.

کد خبر 2469888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha