۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۴۴

مرادی خبر داد:

نخستین جشنواره بین ‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزار می‌ شود

نخستین جشنواره بین ‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزار می‌ شود

سنندج - رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان نخستین جشنواره بین ‌المللی تقریب مذاهب اسلامی با محوریت «الفت، اخوت و وحدت اسلامی» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مرادی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه هماهنگی جشنواره تقریب مذاهب اسلامی در کردستان اظهار داشت: تقریب مذاهب اسلامی و یگانه‌ شدن صفوف مسلمانان در برابر دشمنان آرزوی دیرینه شخصیت‌ های بزرگ جهان اسلام و یکی از بزرگترین هدف‌ های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این هدف مقدس متکی به ریشه های استوار در کتاب و سنت و مبتنی بر طلاح جمع و فرد است و با ممانعت از ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان مانع کنار رفتن عناین الهی و سست شدن ایمانها و شکست مسلمانان می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان بیان کرد: در این برهه زمانی که ملت ‌های مسلمان در پرتو حرکت بیداری اسلامی به وجود دشمن مشترک و نیات شوم آن پی برده‌ اند لازم است برای خنثی ‌کردن ترفند های تفرقه‌ افکنانه دشمنان و ارجاع عظمت اسلام در مسیر کلمه توحید حرکت کنیم.

مرادی یادآور شد: اگر صفحات تاریخ را ورق بزنیم می بینیم که چه برادرکشی ‌هایی به بهانه اختلاف بین شیعه و سنی صورت گرفته و این اختلاف‌ ها منجر به قطع هر گونه ارتباط علمی و فرهنگی بین پیروان مذاهب اسلامی شده است.

وی ادامه داد: دعوت به تقریب مذاهب اسلامی برای مقابله با این رویه شکل گرفته و بر پایه علمی و ارشادی و با پشتوانه علما و شخصیت های بزرگ اسلامی حرکت خود را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: با توجه به شرایط کنونی منطقه و توطئه ها و هتک حرمت های دشمنان به صاحت پیامبر اسلام (ص) دانشگاه پیام نور جشنواره تقریب مذاهب اسلامی را با عنوان الفت و وحدت اسلامی با تکیه بر دانشجویان شیعه و سنی در کردستان برگزار می کند.

مرادی اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه ذاتی دانشگاه ها فعالیت‌ در زمینه علوم اسلامی  در بین جوانان است.

وی در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: کمک به امر احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و کوشش در راه ایجاد آشنایی و تفاهم بیشتر میان علما، متفکران و پیشوایان مذهبی جهان اسلام در زمینه‌ های اعتقادی، فقهی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از جمله اهداف برگزاری جشنواره بین‌ المللی تقریب مذاهب اسلامی است.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان بیان کرد: ارتباط با جمعیت‌ ها، انجمن ‌ها و شخصیت‌ های مختلف مسلمان به منظور ایجاد زمینه فعالیت‌ های مشترک در بحث تقریب مذاهب اسلامی، گسترش اندیشه تقریب بین اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام و انتقال آن به توده ‌های مسلمان از دیگر اهداف جشنواره است.

مرادی یادآور شد: همچنین آگاه کردن آنان از توطئه‌ های تفرقه انگیز دشمنان، سعی در ایجاد هماهنگی و تشکیل جبهه واحد مقابل توطئه‌ های تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بر اساس اصول مسلم اسلامی و رفع بدبینی ‌ها و شبهات بین پیروان مذاهب اسلامی از دیگر اهداف جشنواره بین المللی تقریب مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: قدس، شاخص مبارزه با صهیونیسم، استکبار و جهان اسلام، هم زیستی امت اسلامی و بیداری اسلامی و آینده جهان از جمله محورهای این جشنواره است.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: بخشی از جشنواره بین ‌المللی تقریب مذاهب اسلامی به ارائه آثار ادبی و هنری در قالب شعر، نمایشنامه، موسیقی و فیلم کوتاه با مضامین دینی و عرفانی، مقوله ایجاد وحدت کلمه در میان مذاهب اسلامی جهان اسلام و مخالفت با تکفیر، افراط گرایی و تندوری اختصاص داده می شود.

کد خبر 2470243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha