۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵

عبداله پور:

مسیرگشایی برای دسترسی مناطق حاشیه‌نشین تبریز از اولویت های شهرداری است

مسیرگشایی برای دسترسی مناطق حاشیه‌نشین تبریز از اولویت های شهرداری است

تبریز- معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: مسیر گشایی‌های ضروری برای دسترسی مناطق حاشیه‌نشین که در طرح تفضیلی نیز پیش‌بینی‌شده‌اند، اولویت اول شهرداری تبریز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب عبداله‌پور ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توجه شهرداری تبریز به مسیرگشایی در مناطق حاشیه نشین تصریح کرد: ادامه‌ کوثر شرقی تا پاسداران، تقاطع امتداد ثقه‌الاسلام تا اتحاد، امتداد ۴۵ متری و اتصال شرق و غرب به ایده لو و دسترسی آخر احمدآباد و ملازینال و یوسف‌آباد به اتوبان پاسداران ازاین‌دست پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری است.

وی با تأکید بر اهمیت برخی از مسیر گشایی‌ها و بابیان این‌که ما اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح و تعدادی از مسیر گشایی‌ها را که دارای اهمیت بیشتری هستند سرمایه‌گذاری می‌دانیم، اظهار کرد: پروژه‌هایی هستند که با اجرای آن‌ها شاهد افزایش رشد فرهنگی و رشد اقتصادی خواهیم بود.

عبداله پور مسیر گشایی در منطقه‌ی ملازینال را در ردیف این پروژه‌ها اعلام و تصریح کرد: پروژه اسکان حاشیه‌نشینی ۲۲۰ واحدی برای افرادی که در سکونت‌گاه‌های ناامن زندگی می‌کنند، در نظر گرفته‌شده است و به‌ مرور بر تعداد این پروژه‌ها به‌صورت تصاعدی افزوده خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با درخواست همکاری دولت و دستگاه‌های اجرایی با شهرداری تبریز، افزود: طبق برآورد سال ۹۳ اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خارج از اعتبارات عمرانی بودجه‌ی شهرداری تبریز برای تداوم این بازسازی‌ها و انتقال حاشیه‌نشینان به مناطق امن مسکونی موردنیاز است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد این مبلغ برای احداث واحدهای مسکونی و مابقی برای انتقال خدمات شهری از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن برآورد شده است.

عبداله‌پور در پایان اظهار داشت: علاوه بر تلاش مجموعه‌ی شهرداری کلان‌شهر تبریز و همت مدیران اجرایی استان برای ایمن‌سازی مساکن حاشیه‌ی شهر، حاشیه‌نشینان نیز باید با احساس مسئولیت در قبال خانواده‌ی خود و سایر شهروندان برای تحقق شهری امن و بدون حاشیه‌نشینی اقدام عملی انجام دهند چراکه حاشیه‌نشینی نه ‌تنها حاشیه ‌نشینان که امنیت همه‌ی ساکنان شهر را تهدید می‌کند.

کد خبر 2470813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha