۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹

بهره برداری از فاز نخست دومین نمایشگاه بزرگ آسیا تا پایان سال

بهره برداری از فاز نخست دومین نمایشگاه بزرگ آسیا تا پایان سال

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: فاز اول پروژه نمایشگاهی شهر آفتاب پیشرفتی ۹۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،سید عیسی احمدی،  در نشست خبری خود با خبرنگاران در قالب یکی دیگر از شب گردی های  اصحاب رسانه که در شهر آفتاب برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران از سال ۸۲ با هدف جلب مشارکت مردم و ارتقا سطح خدمات ایجاد شد و در حال حاضر ۹۰ پروژه جاری در موضوعات مختلف در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه ۵ساله دوم شهرداری برنامه مشخصی برای سازمان در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه های در دستور کار سازمان در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست، حمل و نقل ، مراکز تفریحی و گردشگری، مراکز آی تی و ... اجرایی می شود.

احمدی با اشاره به واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی گفت: قرار است شرکت بهره برداری نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز پس از تصویب شورای شهر تهران ایجاد شود .

وی با بیان اینکه انتقال پایانه ها از سطح شهر و ایجاد مجتمع های دروازه ای نیز از جمله پروژه های عظیم در دستور کار است، اظهار کرد: شهر تهران ۷ دروازه  ورودی دارد که اگر مجتمع های دروازه ای ایجاد شود حدود ۳۲ خدمت در همان محور به مسافران و شهروندان ارائه می شود.

احمدی با اشاره به کارخانه شن و ماسه منطقه ۱۸ نیز گفت: در این محدوده سال ها شن و ماسه استخراج می شد. به عبارتی این محدوده که حدود ۴۰۰ هکتار است تهدیدی برای محیط زیست به شمار می رفت. بنابراین تصمیم گرفته شد که این کارخانه به یک مجموعه تفریحی و گردشگری تبدیل شود که هم اکنون بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده و امیدواریم در این دوره به سرانجام برسد.

وی به الزامی که در سال۷۹ شورای شهر تهران برای شهرداری درخصوص انتقال محل فعلی نمایشگاه های تهران به محلی جدید تعیین کرد اشاره و بیان کرد: در راستای حل مشکلات ترافیکی که محل نمایشگاه های فعلی شهر تهران ایجاد می کرد، پروژه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوبی ترین نقطه تهران مکان یابی و اراضی آن از آستان حرم حضرت امام (ره) خریداری شد.

احمدی اضافه کرد: فاز اول این پروژه که شامل سالن های نمایشگاه، سالن ملل و نمایشگاه های روباز است تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشاوران طرح مشاور آلمانیGMP است که جز ۲۷ مشاور برتر جهان است، تصریح کرد: پروژه شهر آفتاب پروژه ای ملی است که بعد از نمایشگاه چین دومین نمایشگاه بزرگ در آسیا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۱۶۴ هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده است که دسترسی های بزرگراه خلیج فارس و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، بزرگراه آیت الله سعیدی از ضلع غربی و دسترسی به مترو پرند و ادامه خط ۳ مهم ترین عناصر ارتباطی این پروژه را فراهم می کنند.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون فاز نخست نمایشگاه پیشرفت ۹۰ درصدی دارد، افزود: سالن های نمایشگاهی به مساحت تقریبی ۱۲۰ هزار مترمربع و سالن ملل در بخش نمایشگاهی در شمال سایت در ۲ طبقه با زیر بنای ساختمانی ۸ هزار مترمربع و به ارتفاع ۲۴ متر ساخته می شود.

به گفته وی بخش نمایشگاهی، بخش خدمات و پشتیبانی، ساختمان ورودی جنوبی، اداری و سمینار، ساختمان همایش (کنفرانس)، ساختمان های خدمات جنبی، پارکینگ ها، ایستگاه وسایل نقلیه عمومی، محور چهار باغ، مسجد، مرکز تجارت، مرکز اقامتی و ساختمان های خدماتی و تأسیساتی از جمله بخش‌های اصلی مجموعه است.

احمدی با بیان اینکه سالن های نمایشگاهی در سه تیپ طراحی شده اند، اظهار داشت: یک سالن بزرگ (سه قلو) به مساحت ۲۵ هزار مترمربع ، چهار سالن متوسط (۲ قلو) هرکدام به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و چهار سالن کوچک (تک قلو) هرکدام به مساحت ۸ هزار متر مربع سالن های نمایشگاه شهر آفتاب را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به سالن ملل که سالن توزیع کننده جمعیت به سالن های نمایشگاهی است، گفت: طراحی این سالن الهام گرفته از سالن صد ستون اجتماعات تخت جمشید است و ستون هایی با ارتفاع ۱۶ متر دارد.

 به گفته احمدی، بخش نمایشگاه های روباز نیز به مساحت تقریبی ۳۲ هزار مترمربع شامل فضایی باز است که در برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها کاربرد دارد.

احمدی با اشاره به ساخت دو مجموعه تجارت و سه مجموعه هتل در این پروژه بیان کرد: ساختمان مرکز تجارت ۱و۲ هریک با زیربنایی حدود ۷۶ هزار مترمربع به عنوان نمایشگاه دائمی برخی از برگزار کنندگان (برندهای مشهور) و مکانی برای سازماندهی و پاسخگویی پس از هر نمایشگاه در نظر گرفته شده است. مراکز اقامتی نیز با مساحت تقریبی ۱۶۰ هزار متر مربع شامل دو هتل پنج ستاره و یک هتل آپارتمان با امکانات و فضاهای جانبی مناسب است که محل اسکان برگزار کنندگان نمایشگاه و بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی در مورد تامین پارکینگ نیز خاطر نشان کرد: پارکینگ های همسطح و طبقاتی پیش بینی شده این پارکینگ‌ها با ظرفیت ۷۵۰۰ اتومبیل نیاز بازدیدکنندگان برای پارک اتومبیل را به صورت کامل برطرف می سازد و در سه طرف این مجموعه ورودی و خروجی در نظر گرفته شده تا از انتقال بار ترافیکی در یک مسیر جلوگیری شود.
احمدی با بیان اینکه حدود ۷۰ هکتار فضای سبز در این فضا ایجاد شده است، اظهار کرد: مسجدی نیز در بخش جنوبی محور چهارباغ احداث می شود.

کد خبر 2471034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha