۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۸

حجت الاسلام یعقوبی:

ملت ایران در دوراهی آرمان و منافع آرمانها را ترجیح می دهد

ملت ایران در دوراهی آرمان و منافع آرمانها را ترجیح می دهد

بجنورد- امام جمعه بجنورد با بیان این که نباید مسئولان منافع را از آرمان های نظام و انقلاب جدا بدانند، افزود: ملت ایران در دوراهی انتخاب آرمان و منفعت، آرمان ها را بر منافع ترجیح می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: باید سعی شود برنامه های این دهه باشکوه و با مشارکت بیشتر مردم برگزار شود.

وی اضافه کرد: جشن های دهه فجر باید مردمی برگزار شود چرا که این ایام سالگرد بلوغ سیاسی و تولد شخصیتی مردم ایران محسوب می شود و می بایست همه دست به دست هم داده و جشن های این دهه را آن گونه که در شأن انقلاب اسلامی هست برگزار کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران شوک بزرگی به نظام سلطه وارد کرد، افزود: دشمنان سلطه گر در ابتدای انقلاب و با توجه به ترکیب دولت موقت که از افراد لیبرال و نه چندان انقلابی تشکیل شده بود امیدوار بودند بتوانند بار دیگر به اهداف خود در ایران برسند اما پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا و نامیده شدن این اقدام از سوی امام خمینی(ره) به عنوان انقلاب دوم دشمنان متوجه شدند که دیگر نمی توانند با وجود این انقلاب و نظام به چپاولگری خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: پس از آن دشمنان برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی راهکارهای ترور شخصیت ها، تهاجم و تجاوز نظامی و تحریم های اقتصادی را برگزیدند اما در همه این میدان ها با حضور و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی نتوانست به موفقیتی برسد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در نهایت دشمنان وقتی از اقدامات متعدد خود راه به جایی نبردند شروع به هتاکی و بی حرمتی کرده و وجود عنصر عزیز عالم هستی، حضرت محمد(ص) مورد هجمه این ناپاکان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هتک حرمت رسول گرامی اسلام(ص) اوج ضعف و زبونی دشمنان اسلام را نشان داد چرا که آنها وقتی نتوانستند از اقدامات کارشکنانه خود به هدف برسند همانند انسان های ضعیف هتاکی و بی حرمتی از راه دور را انتخاب کردند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: فرانسه که خود را مهد تمدن می نامید با انجام این اقدام آبروی خود را برد چرا که به اعتقاد و آرمان بیش از ۱.۵ میلیارد نفر مسلمان توهین کرد.

خطیب نماز جمعه بجنورد با تأکید بر این که در برابر این گونه اقدامات دشمنان لازم است مسلمانان هوشیار و بیدار باشند، اضافه کرد: مسئولان باید بیدار باشند و نگویند که بین آرمان ها و منافع ما ارتباطی وجود ندارد در حالی که استکبار جهانی دست از آرمان های ما برنداشته و به آنها هتاکی و بی حرمتی می کند.

به گفته وی دشمن به آرمان های ما هجوم کرده و مسئولان نیز باید بدانند که ملت ایران در دوراهی انتخاب آرمان و منفعت، آرمان ها را بر منافع ترجیح می دهند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با انتقاد از وزیر امور خارجه، افزود: وزیر امور خارجه کشور زحمات بسیاری در مذاکرات هسته ای کشید اما گلایه ای از او داریم که چرا در حالی که فرانسه به پیامبر اکرم(ص) توهین کرده بود باز هم برای مذاکره به فرانسه رفت در حالی که می توانست این مذاکره را مدتی به تعویق اندازد.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا، افزود: رهبر انقلاب در این پیام بزرگ و مهم خواسته اند تا وجدان های خفته جوانان اروپایی و آمریکایی که در زیر چکمه ظالمان له شده است را بیدار کرده و آنها را به اصل وجودی خودشان بازگردانند.

به گفته وی رهبری از جوانان اروپا و آمریکا خواسته تا اسلام واقعی را بدون واسطه مطالعه کنند چرا که می دانند دین مبین اسلام منطبق بر فطرت و خواست بشریت بوده و وجدان های خفته افراد را بیدار می کند.

 

کد خبر 2471953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha