۴ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۱۴

مشتری:

تردد در محورها و گردنه های خراسان شمالی با زنجیر چرخ امکان پذیر است

تردد در محورها و گردنه های خراسان شمالی با زنجیر چرخ امکان پذیر است

بجنورد - مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در پی بارش برف شب گذشته، تردد خودروها در محورها و گردنه های این استان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با تداوم بارش برف از جمعه شب و برودت هوا، تردد خودروها در محورهای کوهستانی، گردنه ها و مناطق برف گیر استان به سختی و تنها با زنجیر چرخ انجام می شود.

وی اظهار داشت: گردنه اسدلی در محور بجنورد به اسفراین، گردنه تخته باغلق در محور بجنورد به  شهرستان مرزی راز و جرگلان از جمله این محورها است و لذا کلیه رانندگانی که قصد عبور از این مسیرها را دارند، ضمن به همراه داشتن امکانات ایمنی، باید خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

به گفته مشتری گروه های راهداری مستقر در محورهای مواصلاتی و گردنه های استان از شب گذشته با برف روبی، پاشیدن شن و نمک در جهت جلوگیری از یخ زدگی سطح جاده ها اقدامات لازم را انجام داده اند.

مدیرراهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در تمامی محورها ادامه دارد، از رانندگان وسایل نقلیه خواست تا ضمن رعایت سرعت مطمئنه در محورهای این استان به ویژه مناطق برفگیر، وسایل ایمنی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی همچنین از وجود مه شدید در گردنه امین الله در محور بجنورد به آشخانه خبرداد و افزود: هم اکنون کلیه محورهای استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.  

براساس این گزارش، پلیس راه از تردد خودروهایی که تجهیزات زمستانی لازم را به همراه نداشته باشند، جلوگیری کرده و نسبت به آنان اعمال قانون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با اجرای طرح زمستانی امسال ۲۲ گروه راهداری و ۱۳ گروه پلیس راه در گردنه ها و محور برفگیر این استان مستقر شده اند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، سامانه بارشی در این استان باعث کاهش چهار تا ۹ درجه ای دما در روز جاری خواهد شد.

کد خبر 2472179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha