۴ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۵۲

صیاد بورانی:

۹۵ درصد مزارع آبزی پروری زنجان به تجهیزات مکانیزه مجهز شد

۹۵ درصد مزارع  آبزی پروری زنجان به تجهیزات مکانیزه مجهز شد

زنجان- مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد تجهیزات مزارع مزارع آبزی پروری زنجان به تجهیزات مکانیزاسیون مجهز است گفت: توجه به آن باعث توسعه آبزی پروری در استان می شود.

محمود صیاد بورانی در گفتگو با خبرنگار مهر، بر توسعه آبزی پروری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این مرکز استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون و ایجاد واحدهای مکانیراسیون و فیلترهای بیولوژیکی را اولویت کاری خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: مرکز شیلات استان زنجان در بین ۳۲ مرکز شیلات کشور در تولید آبزی رتبه دهم را دارد و این مرکز برای توسعه آبزی پروری در استان برنامه های مهمی را در دستور کاریی خود دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در استان زنجان بیش از ۴۰۰ مزرعه آبزی پروری فعال است و یکی از برنامه های این مرکز این است که در کنار خانه های پر آب و  شور که قابلیت آب آشامیدنی را ندارند مزارع آبزی پروری ایجاد می کند و تا پایان سالجاری مزارع آبزی پروری زنجان افزایش می یابد.

صیاد بورانی همچنین از برگزاری کار گاههای آموزشی برای توسعه آبزی پروری برای کشاورزان دراستان خبر داد و گفت: استقبال کشاورزان از این کار گاههای آموزشی بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص تفت آبزیان که در استان هم خیلی فراگیر شده و دستگاههای اجرایی هم خواستارشرکت کارکنان خود در این کار گاهها هستند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از آغاز سالجاری تاکنون با توجه به تشکیل کار گاههای آموزشی متعدد برای کشاورزان و عموم مردم هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده اند و این مرکز همچنان برای تدوام این برنامه بسیار تاکید دارد.

صیاد بورانی یاد آورشد: آموزش چهره به چهره کشاورزان در این زمینه هاباعث توسعه تولید آبزی در استان می شود و در این راستا هر ماه کلاس تئوری و عملی آبزی پروری در مرکز استان و شهرستانها برای افرادی که ثبت نام کرده اند برگزار می شود.

وی گونه شاخص ماهیان سردآبی ماهی قزل آلا و گونه شاخص ماهیان گرم آبی انواع کپور ماهیان را کپور علفخوار، کپور نقره ای، کپورسرگنده و کپور معمولی عنوان کرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان افزود: تامین ماهی سالم و ارگانیک از سیاست های شیلات استان بوده که در این راستا تامین بچه ماهی سالم و بهداشتی به منظور جلوگیری از خوراندن آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صیاد بورانی ابراز کرد: باوجود تنوع آب و هوايی، وجود منابع آبی مستعد، مطالعه پتانسيل های آبزی پروری استان، زنجان توليد انواع آبزيان با امكانات موجود را دارد و بیش از این هم تولید آبزی در استان رشد خواهد کرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت : استان زنجان یکی از مناطق مستعد كشور برای توسعه آبزی پروری است.

وی مصرف ماهی را در وعده غذایی بسیار مفید دانست و گفت: ماهی سرشار از ویتامین و فسفر بوده و ارزش غذایی به مراتب بالاتر از گوشت قرمز دارد.

کد خبر 2472180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha